گرگان/

خارج شدن بیش از ۲۰ تن فرآورده‌های دامی از چرخه مصرف در گلستان

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان گفت:بیش از ۲۰ تن فرآوردههای خام دامی غیربهداشتی امسال در گلستان معدودم شدند


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گرگان،محمودرضا وفایی گفت: در چهارماه نخست امسال بیش از 6 هزار و 800 مرکز عرضه فرآورد‌های خام دامی مورد بازرسی قرار گرفت و حدود 20 تن فرآورده‌های خام غیر بهداشتی کشف و از چرخه مصرف خارج شد و 77 پرونده قضایی هم تشکیل شد.

وی با بیان مهم دانستن نقش دامپزشکی در پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دام و طیور و همچنین پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تصریح کرد: استان گلستان یکی از استان‌های معین از نظر حجم تولید گوشت مرغ است و همین موضوع وظایف دامپزشکی استان گلستان را در تضمین بهداشت و سلامت در صنعت طیور دو چندان کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان افزود: از ابتدای امسال بیش از 20 میلیون جوجه ریزی در مرغداری‌های گلستان انجام شد و در این مدت بیش از 18 هزار و 350 قطعه مرغ در کشتارگاه‌های استان گلستان کشتار شده است.

وفایی گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 415 تن تخم مرغ به کشور عراق و یک میلیون و 71 هزار قطعه جوجه یک روزه هم به ترکمنستان و بیش از 2 تن و270 کیلوگرم هم مرغ از استان گلستان به کشورهای آسیایی میانه صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان گفت: در این مدت بیش از یک میلیون و 825 هزار دام سبک و سنگین استان گلستان نیز در برابر بیماری‌ها مایه کوبی شدند.

وی افزود: برای جلوگیری از شیوع بیمارهای مشترک بین انسان و دام دامپزشکی استان گلستان برنامه پیشگیری را در دستور کار خود قرار داده و در این مدت بیش از 6 هزار و 500 قلاده سگ در برابر بیماری هاری واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان گفت: بیماری هاری از بیماری‌های خطرناک بین انسان و دام است که بر اثر گاز گرفتن سگ ایجاد می‌شود و در صورتی که در ساعات اولیه واکسن ضد هاری تزریق نشود سبب مرگ انسان می‌شود.

وفایی اظهار کرد: در این چهار ماه حدود 5 هزار دام سنگین استان هم تحت آزمایش سل قرار گرفتندب/.

برچسب ها: خارج ، فرآورده ، دامی ، چرخه ، مصرف ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.