معاون شهردار تهران مطرح کرد

امسال همه خطوط سفید در معابر پایتخت با رنگ گرم اجرا می شوند/دستگاه های متولی درخصوص جمع آوریی معتادان از سطح بزرگراه ها اقدام کنند

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه اصلاح وضعیت خطوط سفید در معابر شهری در دست اجراست، گفت: طی سال جاری تمامی خطوط سفید در مناطق شهرداری از جنس گرم ترسیم خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سید جعفر تشکری هاشمی  معاون شهردار تهران بیان کرد: بسیاری از شهروندان و رانندگان خودروها تصور می کنند با حرکت مابین دو خودرو و لایی کشیدن از میان خودروها سریعتر به مقصد می رسند. این در حالیست که مطالعات و اندازه گیری های علمی اثبات کرده نه تنها در معدل افراد زودتر به مقصد نمی رسند که کندی حرکت را نیز سب می شوند .

وی با بیان اینکه کندشدن حرکت در بین خطوط به پارامترهای زیادی از جمله عدم رعایت فاصله طولی خودروها و فاصله جانبی باز می گردد، تصریح کرد: در بسیاری رمپ های خروجی و ورودی بزرگراه ها شاهد ترافیک سنگین و ورود خودروها در چندین لاین به رمپ هستیم که این نشان از عدم رعایت حقوق شهروندی و البته قوانین ترافیکی است. چرا که در هر رمپی دو لاین برای ورود طراحی شده حال آنکه خودروها برای ورود سریعتر به رمپ و معبر دیگر از چندین لاین که خود تعریف می کنند وارد خروجی ها می شوند. این امر سبب ترافیک سنگین در معابر شهری می شود .

تشکری هاشمی با اشاره به خط کشی در معابر شهری افزود: طبیعتا در برخی معابر شهری خطوط به دلیل تعریض معبر، فعالیت های عمرانی و... به صورت نامنظم درآمده و یا فرسوده و بی رنگ شده باشند که بنا بر برنامه  بازسازی و اصلاح خواهند شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه رعایت نظم و انضباط بخشی از فرهنگ دینی ما ایرانیان است باید نظم و انظباط را در طراحی خطوط هم پیاده کنیم .

معاون شهردار تهران افزود : اکنون به تمامی مناطق شهرداری تهران ابلاغ شده به منظور طراحی خطوط سفید در تمام شبکه های بزرگراهی و معابر شهری از خط کشی گرم استفاده شود تا لغزندگی کمتری دارد. در حال حاضر نیز در برخی خطوط عابر پیاده و خطوط ارتعاشی از خط کشی گرم استفاده شده است .

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه جنس لغزنده خطوط سفید از جنس سرد است که در روزهای بارانی و برفی حوادث ناگواری را برای خودروها و موتور سیکلت ها رقم می زند، تاکید کرد: طی سال جاری تمام خطوط سفید مناطق شهرداری تهران با استفاده از جنس گرم ترسیم خواهد شد .

معاون شهردار تهران افزود: در عین حال با یکی از پژوهشگاه ها قرار دادی منعقد شده که موضوع سر خوردگی ، جرم گرفتگی و دوام این خطوط را بررسی و مواد مطلوب را برای این منظور معرفی کنند .

وی تاکید کرد : رانندگان باید در نظر داشته باشند حرکت بین خطوط یکی از اصلی ترین موارد در کاهش ترافیک است. در عین حال در مکان هایی که دو خط ممتد هستند تغییر ناگهانی مسیر داده نشود بلکه باید از محل های مذکور حرکت کنند. همچنین باید رانندگان به تقاطع های عبور عابر پیاده توجه کنند و حقوق شهروندان را نیز رعایت کنند و عابران نیز باید در نظر داشته باشند تنها در معابری که خاص عابران تعبیه شده حرکت کنند .

تشکری با تاکید بر اینکه چنانچه رانندگان و عابران پیاده رعایت حق تقدم را داشته باشند درصد بسیار زیادی از تصادفات در شهر تهران کاهش می یابد، گفت: عابران پیاده نیز باید توجه داشته باشند تنها از گذرگاههای عابر پیاده حرکت کنند این در حالیست که درصد چشمگیری از عابران هم حقوق رانندگان را رعایت نمی کنند .

وی با تاکید بر اینکه به تازگی با معضلی جدی در حوزه ترافیک و آسیب های اجتماعی مواجه هستیم، گفت : متاسفانه به تازگی حجمه زیادی از کارتن خواب ها و معتادان شب خواب در رفیوژ میانی بزرگراه ها می خوابند و در برخی ساعات نیمه شب به یکباره وسط بزرگراه پریده و حوادث ناگواری را رقم می زنند .

معاون شهردار تهران تصریح کرد : جمع اوری متکدیان و معتادان کارتن خواب از رفیوژ میانی بزرگراه وظیفه دستگاه های دولتی است از این رو از دستگاه ها می خواهیم به سرعت به این وضعیت رسیدگی کنند .
 
انتهای پیام/
برچسب ها: خطوط ، عابر ، معتاد ، جمع آوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار