بانک جامع اطلاعاتی حوزه هوایی و "هوانوردی کشور" تشکیل می‌شود

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی، خواستار تشکیل بانک جامع اطلاعاتی حوزه هوایی و هوانوردی کشور شد و افزود: با جمع آوری این اطلاعات می توانیم دریابیم چه میزان از اجناس و چه نوع محصولات هوایی در داخل کشور ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، دومین جلسه مشترک بین کارگروههای ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور دکتر منوچهر منطقی دبیر و مسئولان کارگروه و این ستاد در محل ساختمان معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

بنا براین گزارش در این جلسه دکتر منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پس از بررسی میزان پیشرفت کار در کارگروهها و کمیته های زیرمجموعه آن خواستار تدوین نقشه راه برای دستیابی به اولویت‌های تعیین شده در سند جامع توسعه هوا و فضای کشور شد.

وی بر لزوم توجه به شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با صنعت هوایی کشور تاکید کرد و افزود: به منظور شفاف سازی عملکرد حوزه هوایی و هوانوردی کشور از این پس تمامی اخبار این حوزه از طریق پایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری منتشر شده و در معرض دید عموم قرار می گیرد.

منطقی خواستار تشکیل بانک جامع اطلاعاتی حوزه هوایی و هوانوردی کشور شد و افزود: با جمع آوری این اطلاعات می توانیم دریابیم چه میزان از اجناس و چه نوع محصولات هوایی در داخل کشور ساخته می شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی به پیشرفت های فعلی حاصل شده به همت متخصصان این حوزه به طرح‌های کلان این ستاد اشاره و تصریح کرد: برای تکمیل این حلقه هوایی و هوانوردی نیازمند ورود به عرصه آموزش هستیم. از این رو می بایست نقشه این راه تدوین شود.

وی خواستار توجه مسئولان کارگروهها به مبحث تجهیزات هوایی و هوانوردی شد و افزود: با برنامه ریزی انجام شده بودجه اختصاص یافته به این ستاد در سال جاری صرف ایجاد زیرساخت و تقویت شرکت‌های دانش بنیان این حوزه می‌شود.

همچنین در این نشست مسئولان کارگروههای سیستم های نوین ترافیک هوایی، هواپیمایی تجاری، بالگرد، هوانوردی عمومی و پهپاد به ارایه گزارش از چگونگی شکل گیری کارگروها، معرفی اعضای آن و نحوه پیشرفت کار پرداختند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.