در چهارماه اول سال93

انجام بيش از 1.4 میلیون بازرسی از واحدهاي صنفي سراسر کشور

در چهار ماه نخست سال جاری بيش از 1.4 فقره بازرسی ازواحدهای صنفی سراسر کشور توسط بازرسان واحد بازرسي و نظارت اتاق‌های اصناف سراسر کشورمورد بازرسی قرار گرفتند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از اتاق اصناف ايران، بر اساس آمار و اطلاعات اعلام شده از مديريت بازرسي و نظارت اتاق اصناف ایران، در چهار ماهه نخست سال جاري از بخش‌هاي خرده فروشي، عمده فروشي، خدماتي، توليدي، انبارها و سردخانه ها، یک میلیون و 423 هزار و 707 فقره بازرسي از واحدهاي صنفي سراسر کشور صورت گرفته است.
 
طبق این گزارش،از اين تعداد 73 هزار و 448 مورد منجر به تشکيل پرونده شد که ارزش ريالي اين پرونده‌ها 117 ميليارد و 739 ميليون و 22هزار و369 ريال است که برای رسيدگي به تعزيرات حکومتي، سازمان‌ها و ادارات ذيربط ارسال شده است.
 
بر اساس این گزارش، بعد از بررسی های معموله و ارزیابی کارشناسان 58 هزارو 455 فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد و از کل شکایات قابل پیگیری 15 درصد منجر به رضایت شاکی، 28 درصد متخلف، 46 درصد غیر متخلف و 11 درصد دردست بررسی است.
 
طی این دوره از مجموع 60 هزار و 716 فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی و نظارت اصناف کشور 62 درصد در بخش کالا و 38 درصد در بخش خدمات است، که از مجموع شکایات دریافتی 20 درصد بصورت حضوری 64 درصد تلفنی و 16 درصد بصورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است.
 
گزارش‌هاي رسيده حاکي استکه طی چهارماهه نخست سال 93 قیمت برنج، لبنیات، ماکارونی، صیفی جات،سیمان خاکستری، لاستیک خودرو ،گوشت قرمز با افزایش چند درصدی روبرو بود.
 
همچنین بيشترين تخلفات صورت گرفته طی چهار ماه نخست سال جاری، در حوزه کالا و خدمات مربوط به نان ، گوشت گوسفندی وگوساله، میوه ومرکبات، گوشت مرغ،صیفی جات، لبنیات،قند وشکر، لاستیک خودرو،سیمان و مشاورین املاک است.
 
طبق این گزارش، بيشترين عناوين تخلف مربوط به درج نکردن قیمت با 33 هزار و 650 فقره تخلف ، گرانفروشی با 28 هزار و964 مورد تخلف و صادر نکردن صورتحساب با 8 هزار و 839 فقره تخلف بود.
انتهای پیام/

برچسب ها: اتاق ، اصناف ، بازرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار