کری: در حال ارزیابی نحوه تخلیه غیرنظامیان عراقی از کوه سنجار هستیم

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا امروز اعلام کرد واشنگتن فعالانه مشغول ارزیابی نحوه انتقال غیرنظامیان از کوهستانی در شمال عراق است که توسط "داعش" محاصره شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد 20  تا 30 هزار نفر هنوز در کوه سنجار سرگردانند و ریتا ایساک، کارشناس حقوق اقلیت های سازمان ملل هشدار داد این افراد در معرض نسل‌کشی احتمالی و خشونت جمعی  در چند روز یا چند ساعت آینده قرار دارند.
 
آمریکا در راس تلاش های فزاینده بین المللی برای کمک بشردوستانه به افرادی قرار داشته است که در این منطقه کردنشین گرفتار شده اند. کری گفت مشغول تبادل نظر درباره راههای تخلیه این افراد از منطقه هستیم. 

وی در پاسخ به سؤالی درباره ارسال کمک های بشردوستانه بیشتر و نحوه خارج کردن غیرنظامیان از کوه سنجار ، در هونیارا، پایتخت جزایر سلیمان به خبرنگاران گفت: این دقیقاً همان چیزی است که ما مشغول ارزیابی آن هستیم. 

وی افزود: ارزیابی ها بسیار سریع انجام خواهد شد، زیرا باید این افراد هر چه زودتر از کوهها تخلیه شوند.
 
تروریست های داعش پس از تصرف شهر موصل واقع در شمال عراق در اوایل ماه ژوئن و پیشروی در بخش عمده مناطق سنی نشین، این ماه حملات دیگری را آغاز کردند. 

اعضای داعش مسیحیان، اقلیت های ایزدی ، ترکمن و شاباک را در غرب، شمال و شرق موصل هدف حمله قرار دادند که منجر به فرار گسترده این افراد از محل زندگیشان شد. 

داعشی ها همچنین به شهر بزرگ سنجار حمله و هزاران غیرنظامی را که به طور عمده جزء اقلیت قومی ایزدی بودند، وادار به فرار و مخفی  شدن در کوه سنجار کردند. 

آنها در اوج گرمای تابستان با کمبود آب و غذا در این کوه رو به رو هستند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار