همراه با مديران و کارشناسان وزارت راه‌ و شهرسازی؛

بازدید آخوندی از مرکز کنترل فضای کشور/ فضا برای پروازهای عبوری امن است

وزير راه‌ و شهرسازی از مرکز کنترل فضای کشور بازديد کرد و در جريان عمليات تخصصی مرکز قرار گرفت.

به‌ گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌ عمومي شرکت فرودگاه‌هاي کشور؛ عباس آخوندي ظهر روز گذشته همراه با جمعي از مديران و کارشناسان وزارت راه‌وشهرسازي، شرکت فرودگاها و سازمان هواپيمايي کشوري وارد مرکز کنترل فضاي کشور؛ زيرمحموعه اداره‌کل مراقبت پرواز شد.

ابراهيم شوشتري معاون عمليات هوانوردي در اين بازديد گزارشي از فعاليت ‌هاي اين مرکز و امکانات موجود در آن ارائه کرد.

از مسائلي که در بازديد وزير راه‌وشهرسازي مطرح شد، مي‌توان به امنيت بالاي فضاي ايران و در نتيجه افزايش ترافيک عبوري هواپيماهاي خارجي، افزوده شدن هشت خط هوايي جديد به اين ترافيک هوايي، تبادل اطلاعات با تمامي کشورهاي همسايه و علاقه مندي ساير کشورها به‌ويژه روسيه به استفاده از فضاي ايران براي عبور هوايي اشاره کرد.

در اين بازديد شوشتري ضمن تاکيد بر استفاده از نيروهاي متخصص در اين مرکز همچنين کمبود نيروي انساني در اين بخش را مورد توجه قرار داد.

وي افزود: افراد شاغل در اين مرکز پس از گذراندن تحصيلات دانشگاهي مرتبط، در اين مرکز به صورت کارآموز حضور پيدا مي‌کنند و در ادامه بيش از 100 نوع آموزش تخصصي را مي‌بينند.

وزير راه‌ و شهرسازي در ادامه از بخش شبيه ساز و ديگر بخش‌هاي مرکز ‌کنترل فضاي کشور بازديد کرد.

رئيس و اعضاي کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي نير در اين بازديد آخوندي را همراهي مي‌کردند و با وزير راه و شهرسازي و مسئولان مربوطه به گفتگو  پرداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار