گسترش فعالیتهای ضد اسراییلی در اروپا

شبکه الجزیره گزارش داد: میزان همبستگی با مردم غزه در اروپا رو به افزایش است اما برای اثر بخشی نیاز به هماهنگی و انسجام بیشتر است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "العیاشی جابو" گزارشگر شبکه الجزیره گزارش داد: در حالی که میزان اعلام همبستگی با مردم نوار غزه در اروپا روز به روز افزایش می یابد، همزمان درخواست ها برای تحریم خرید کالاهای ساخت اسراییل و فشار بر دولتهای اروپایی برای لغو قراردادهای نظامی با اسراییل هم گسترش یافته است.

رویو زیاده یک فعال انگلیسی در تحریم اسراییل گفت: در حال حاضر، فشار افکار عمومی تنها راه تغییر دیدگاه دولتها در مورد اسراییل است. در انگلیس شاهد بودیم که یکی از وزرا که میزان فشار افکار عمومی را درک کرده بود به خاطر اختلاف با دولت در مورد اسراییل مجبور به استعفا شد. در برخی دیگر از کشورهای اروپایی هم برخی از احزاب خواستار تحریم اسراییل شده اند.

الجزیره ادامه داد: بسیاری از مردم اروپا با مردم غزه بویژه کودکان این منطقه ابراز همبستگی کرده اند و اجرای تحریم های اقتصادی علیه اسراییل را در تظاهرات و اعتراض هایشان خواستار شدند. 

یک شهروند انگلیسی گفت: تحریم های اقتصادی علیه اسراییل باید اجرایی شود، تا مانع از استمرار جنایتهای جنگی آن شویم.

خبرنگار الجزیره افزود: بر اساس آمارهای رسمی میزان تبادل تجاری اسراییل با اروپا و آمریکا 60 درصد و میزان فروش سلاح به اسراییل میلیاردها پوند است. به همین علت گروههای مدنی و طرفداران تحریم اسراییل با تجمع در برابر بزرگترین کارخانه تولید کننده سلاح درصدد برآمدند تا افکار عمومی را نسبت به واقعیتها روشن سازند. 

یک شهروند انگلیسی گفت: مساله تحریم تسلیحاتی پس از بروز مشکل و بحران در این منطقه مطرح می شود که امری صحیح است و فقط باید در مورد چگونگی اجرای آن بحث کرد.

الجزیره در پایان افزود: برخی معتقدند که فعالیتهای ضد اسراییلی در انگلیس بسیار پراکنده صورت می گیرد و تا زمانی که مسیری مشخص و برنامه ریزی شده را نپیماید موثر نخواهد افتاد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۳
صهیونیزم دشمن بشریت است و باید از جامعه بین المللی طرد شود .
آخرین اخبار