رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

بنگاه‌داری رسم معمول و جذابی برای بانکها شده نیاز به تغییر ساختار در این زمینه است

بسته سته‌ی تببین سیاست‌های خروج غیر تورمی از رکود یک تحلیل بسیار منسجم از مشکلات اقتصادی کشور را مورد بررسی قرار داده که نقطه مثبتی در این برنامه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی در خصوص مهم‌ترین ویژگی  بسته‌ی تببین سیاست‌های خروج غیر تورمی از رکود بیان کرد: این بسته یک تحلیل بسیار منسجم از مشکلات اقتصادی کشور را مورد بررسی قرار داده که این نقطه مثبتی در این برنامه است.

وی در این رابطه ادامه داد گفت: مجموع گروه اقتصادی دولت روی مفاد این بسته تفاهم دارند و هماهنگی لازم بر آن انجام شده است.
رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی در خصوص نکات پیشنهادی درمورد این بسته اظهار کرد: یکی از این پیشنهادات  برای بانکهای متوسط و کوچک مشخصاً راهکار عملی ارائه نشده است و بانکها همیشه تمایل به ارائه منابع به بنگاه های بزرگ دارند که این موضوع از ریسک کمتری برخوردار بوده و کمتر به سمت بانکهای کوچک و متوسط پیش می‌رود.

شافعی در رابطه با راهکارهای پیشنهادی برای سوق دادن منابع بانکی به بنگاهها تصریح کرد: یک راهکار عملی برای سوق دادن منابع بانک به برای بنگاههای کوچک و متوسط پیش‌بینی می‌شود و علاوه بر این بنگاههای بزرگ را به سوی بازار سرمایه پیش‌می برد.  

وی در این خصوص افزود: بنگاهها از طریق فروش اوراق مشارکت منا بع خود را تامین می‌کند و با این امر برخی  از منابع بانکها آزاد شده و به بنگاههای کوچک و متوسط داده می‌شود.

شافعی در خصوص پیشنهادات اعلام شده توسط دولت که برای بخش خصوصی اعمال شده بیان کرد: همانطور که از بابت تاخیر تسهیلات در بانکها جریمه می‌گیرند دولت هم اگر در آینده بدهی را پرداخت نکند باید شامل این جرایم شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی در خصوص پیشنهادات ارائه شده در این بسته در خصوص فضای کسب و کار گفت: آنچه در مورد فضای کسب و کار گفته شده به زمان طولانی احتیاج دارد .  

وی در این خصوص ادامه داد: دیگر موضوع ارائه شده در این بسته موضوع بنگاه‌داری بانکها بوده است که از نقاط قوت این بسته به حساب می‌آید چون کار بانکها واقعا بنگاه داری نیست.

وی در این رابطه ادامه داد: از آنجایی که بنگاه‌داری رسم معمول و جذابی برای بانکها شده نیاز به تغییر ساختار در این زمینه است.

وی در خصوص کافی بودن زمان دو ساله برای ارائه پیشنهاد مذکور گفت: این قضیه در عرض دو سال پیش‌بینی شده ممکن است به نقطه مطلوب نرسد ولی آغاز خوبی دارد و میتواند پایان خوبی نیز داشته باشد.
انتهای پیام/

برچسب ها: شافعی ، اتاق ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار