رودهن/

استقرار مخزن بتنی 10 هزار لیتری در سرانزای فیروزکوه

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان‏ های تهران و البرز از استقرار یک مخزن بتنی 10 هزار لیتری در روستای سرانزای فیروزکوه نیز خبر داد.

محمود سالاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: تامین هر مترمکعب آب 950 تومان هزینه در بر دارد؛ اما در این منطقه به دلیل وجود سه چشمه برای هر مترمکعب آب 700 تومان هزینه می‏‌ شود.

وی ادامه داد: باید طول خط انتقال آب را در نظر گرفت تا این خط انتقال طراحی شود؛ که این امر در هفته آینده انجام می‏‌ شود.

سالاری افزود: هدف از اجرای این طرح را احیای منطقه، تامین آب و بازرسی برای آبرسانی با توجه به جمعیت زیر 20 خانوار در این روستا است که با اجرای این طرح، کل روستا از نعمت آب بهره‏ مند می ‏‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان‌‏های تهران و البرز از بازسازی چشمه‌‏ ها در روستاهای طرود، کتالان و امین ‌‏آباد خبر داد و افزود: بازسازی هر یک از این چشمه‌‏ ها حدود 2 میلیارد ریال هزینه در پی داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به افت شدید آب، کاهش بارندگی و خشکسالی، 32 حلقه چاه آب جدید در استان‏‌ های تهران و البرز حفر شده است تا بخشی از مشکل کم‏‌ آبی برطرف شود.

سالاری اضافه کرد: یک مخزن پلی‏‌ اتیلن 9 هزار لیتری آب در قسمت بالادست روستای کلارخان فیروزکوه مستقر که برای اجرای این طرح از آب سه چشمه در این منطقه استفاده شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان‏‌ های تهران و البرز افزود: همچنین مجتمع آب روستایی متشکل از روستاهای سرانزا ، کلارخان، گورسفید در منطقه ایجاد شده که بر اساس آن، آب آشامیدنی، کشاورزی و مجتمع‌‏ های صنعتی برای احیا و آبادانی این روستاها تامین می ‏‌شود.

وی ادامه داد: در نظر داریم تا چاه نیمه ‌‏عمق در منطقه امین ‌‏آباد فیروزکوه حفر شود که مبلغی در حدود 2 میلیارد ریال برای آن هزینه می ‏‌شود که البته باید ابتدا خط انتقال و طول شبکه بر اساس قیمت محاسبه و طراحی شود.

سالاری تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران که استان البرز هم شامل آن می ‌‏‏شود، تاکنون در 164 روستا و مجموعه، 570 منبع آب را ایجاد کرده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان‏‌های تهران و البرز افزود: با توجه به افت شدید آب، کاهش بارندگی و خشکسالی، 32 حلقه چاه آب جدید در این دو استان حفر شده است تا بخشی از مشکل کم‌‏ آبی برطرف شود و همچنین در برخی از مناطق آبرسانی به صورت سیار انجام می‏‌ شود.

سالاری از تجهیز روستای طارم شهرستان فیروزکوه به شبکه توزیع آب تا ایام ‌‏الله دهه مبارک فجر در سال جاری خبر داد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.