سخنگوی سابق دولت عراق مدعی شد:

ایران از نامزدی "حیدر العبادی" حمایت کرده است

سیاستمدار و سخنگوی سابق دولت عراق مدعی شد: ایران از نامزدی حیدر العبادی برای تصدی پست نخست وزیری حمایت کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "علی الدباغ" در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه درباره انتخاب حیدر العبادی برای تصدی پست نخست وزیری عراق و مخالفت حزب الدعوه با اعلام نامزدی العبادی مدعی شد: امروز حیدر العبادی از مشروعیت داخلی و بین المللی برخوردار است و حتی متحدان نوری المالکی نظیر ایران از حیدر العبادی حمایت کردند.

وی ادعا کرد: تاسف بار است که نوری المالکی چنین شیوه را برای پایان دادن به حکومت خود در عراق انتخاب کرده است. به ویژه آنکه این کشور با بدترین خطرات روبروست. عراق از نوری المالکی می‌خواهد به صورت دوستانه از قدرت کناره گیری کند. به نظر می رسد اعضای ارشد حزب الدعوه در نهایت نگاه منطقی و حمایت از نامزدی حیدر العبادی را پذیرفتند و باید نوری المالکی پیام های اطمینان بخش به همه بدهد. 

وی افزود: در حال حاضر نگرانی های شدیدی وجود دارد و می توان این نگرانی ها را در بغداد مشاهده کرد. پس از اقدام فواد معصوم رئیس جمهور عراق در معرفی حیدر العبادی به عنوان نخست وزیر جدید، دوران نوری المالکی پایان یافته است.

الدباغ در ادامه افزود: اظهارات نوری المالکی بسیار خطرناک بوده و وی اتهامات خطرناکی علیه رئیس جمهور عراق مطرح کرده است. امیدواریم حیدر العبادی در کمتر از سی روز بتواند کابینه خود را تشکیل دهد و از پارلمان رای اعتماد بگیرد.

الدباغ در پایان گفت: در سایه حمایت‌های منطقه ای و بین المللی از حیدر العبادی باید منتظر تشکیل دولت جدید این کشور باشیم و به زوی وی اختیارات فرماندهی کل نیروهای مسلح را در اختیار خواهد گرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار