با حضور در محل فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین،

سجادی از اردوهای تیم ملی بازدید کرد

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با حضور در فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین از اردوی تیم‌های ملی حاضر در این فدراسیون بازدید کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگارلان؛ نصرالله سجادی معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با حضور در فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین از اردوی تیم‌های ملی حاضر در این فدراسیون بازدید کرد.

وی ضمن بازدید از اردوهای تیم های ملی والیبال نشسته بانوان و وزنه برداری، از نزدیک در جریان خواسته‌های ورزشکاران و دغدغه‌های آنها قرار گرفت.

ورزشکاران حاضر در این اردوها خواستار برطرف شدن تبعیض بین ورزشکاران غیر معلول و دارای معلولیت و نیز یکسان سازی جوایز و حقوق شدند.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه این بازدید گفت:‌ فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان با عملکرد موفقی که در این سال‌ها داشته است باید الگویی برای سایر فدراسیون‌ها باشد.

سجادی افزود: طی سال‌های گذشته این فدراسیون عملکرد موفقی داشته است که با برنامه‌ریزی مناسب به نتایج خوبی دست پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با حضور خسروی‌وفا و ارزیابی‌هایی که ما داشته‌ایم فدراسیون جانبازان و معلولین موفق بوده است و باید الگویی برای سایر فدراسیون‌ها باشد. امروز شاهد زحمات ورزشکاران معلول و جانباز از نزدیک بودیم و امیدواریم در بازی‌های پاراآسیایی نتایج درخشانی کسب کنند.

محمود خسروی‌وفا رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان نیز گفت: سجادی سال‌ها در ورزش حضور داشته و اشراف خوبی نسبت به ورزش و مشکلات آن دارد. امیدوارم ظرف روزهای آینده مشکلات حقوقی ورزشکاران و کادر مربیان حل شود و با روحیه مناسبی عازم مسابقات شوند. در مجموع شرایط خوبی برای حضور در بازی‌های پاراآسیایی داریم و هدف ما حفظ جایگاه چهارمی دوره گذشته و ارتقای آن به سومی است.

نصرالله سجادی در پایان بازدید از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین درباره انتقادات ورزشکاران جانباز و معلول و مشکلات مالی آنها گفت: به زودی طی هفته‌های آینده با تشکیل ستاد عالی بازی‌ها، مشکلات برطرف خواهد شد. اسامی و میزان پاداش تمام ورزشکارانی که باید تشویق شوند به دست ما رسیده است و بر مبنای آیین‌نامه پاداش آنها پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص درخواست ورزشکاران جانباز و معلول برای یکسان‌سازی حقوق آنها با ورزشکاران سالم گفت: مواردی در این باره به صندوق حمایت فرستاده شده است و اگر قرار است تغییری ایجاد شود باید مورد تصویب هیأت مدیره صندوق قرار گیرد. اگر تغییرات در آیین‌نامه اصلاح شود بعد از آن باید منابع مالی تامین شود که موضوع مهمی است. ما قطعا از این موضوع حمایت خواهیم کرد تا تبعیض موجود برطرف شود. قطعا توجه ویژه‌ای خواهیم داشت تا این اتفاق صورت گیرد.

محمود خسروی‌وفا، رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین در این خصوص گفت: آیین‌نامه که برای پرداخت حقوق ورزشکاران جانباز و معلول نوشته شده است مربوط به گذشته است که در آن زمان ورزش معلولین به عنوان موضوع اصلی دیده نشد. گزارشی در زمان مهرعلیزاده تهیه کردیم که پس از بررسی‌های لازم حق را به ما دادند تا حقوق‌ برابر شود اما این اتفاق نیفتاد و عنوان کردند که لازمه آن این است که مبلغی به صندوق پرداخت شود.

وی افزود: از آن زمان تاکنون هیچ اقدام ویژه‌ای انجام نشده و حقوق‌ها بر مبنای آیین‌نامه گذشته پرداخت می‌شود که امیدواریم اصلاح شود و اگر آیین‌نامه اصلاح شود سایر موارد حل خواهد شد. از طرفی پیشنهاد دادیم آیین‌نامه پارالمپیک با المپیک فرق کند و گروه‌بندی‌ها را برای اهدای جوایز خودمان تعیین کنیم. بعضی مواقع جوایز خوبی به ورزشکاران تعلق می‌گیرد که از توقع ما بیشتر است و برخی مواقع کمتر از توقع ما پاداش می‌دهد که امیدواریم از این پس تقسیم پاداش با هماهنگی ما انجام شود.

سجادی درباره انتظارات وزارت ورزش از فدراسیون‌های ورزشی در بازی‌های آسیایی گفت: از آذر ماه سه دوره کار کارشناسی انجام دادیم اما نمی‌توانیم پیش‌بینی‌ها را اعلام کنیم. قرار است در شهریور ماه فدراسیون‌ها پیش‌بینی نهایی خود را به وزارت ورزش ارائه دهند. اگر فکر کنیم که سوم می‌شویم غیر واقعی حرف زده‌ایم اما برای چهارمی شرایط سخت‌تری نسبت به قبل داریم. اگر بخواهیم عنوان چهارمی دوره قبل را تکرار کنیم طبق ارزیابی‌ها باید 22 تا 25 مدال طلا کسب کنیم.

وی در پایان اعلام کرد: هماهنگی‌های لازم برای دیدار روحانی رئیس‌جمهور منتخب مردم با ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی انجام شده است و دو هفته قبل از اعزام به این رقابت‌ها این جلسه برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار