استعفای معاون ارشد وزارت امور خارجه انگلیس در اعتراض به سیاست کشورش در قبال غزه

معاون ارشد وزارت امور خارجه انگلیس در اعتراض به سیاست کشورش در قبال غزه،‌ از سمت خود کناره گیری کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "بارونس سعیده وارسی" معاون ارشد وزارت امور خارجه بریتانیا و از اعضای برجسته حزب محافظه کار در اعتراض به مواضع لندن در قبال تحولات فلسطین از سمت خود کناره گیری کرد.
 
وی پس از این استعفا و در مصاحبه با یکی از نشریات انگلیسی گفت: لندن اکنون در طرف نادرست تاریخ ایستاده است.

 وی در نامه‌ای خطاب به دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس موضع گیری‌های لندن را از لحاظ اخلاقی غیر قابل دفاع خواند که در راستای منافع ملی بریتانیا نبوده و در بلند مدت بر اعتبار بین‌المللی و داخلی انگلستان اثر منفی خواهد گذاشت.
 
وی با درج یادداشتی در یکی از شبکه‌های اجتماعی نیز نوشت: نمی‌توان صرفاً با ابراز تأسف برای غزه سیاست‌های خود در قبال کشته شدن افراد بیگناه در آن منطقه را توجیه کرد .  
 
لازم بذکر است؛ بارونس سعیده وارسی اولین زن مسلمان عضو کابینه انگلستان بوده و نخست وزیر انگلیس سرمایه گذاری زیادی روی خانم وارسی از حیث جمع آوری آرای مسلمانان و زنان این کشور داشت.
 
سخنگوی دولت انگلیس در واکنش به این استعفا با غیر قابل تحمل خواندن شرایط غزه و ضرورت برقراری آتش بس فوری به ناراحتی نخست وزیر از این استعفا اشاره کرد و افزود:  سیاست های ما همیشه در قبال غزه روشن بوده و اصرار داریم که دو طرف درگیری با آتش بس فوری و بدون پیش شرط موافقت کنند. استعفای خانم وارسی با واکنش‌های گوناگونی از سوی سیاستمداران و رسانه‌های این کشور همراه بوده و از آن بعنوان زلزله سیاسی و شورش در اردوگاه محافظه کاران یاد کرده‌اند.
 
این استعفای یک باره و بدون هماهنگی با نخست وزیر با حمایت مخالفان حزب حاکم روبرو و نشانی از شکاف قابل توجه در حزب محافظه کاران است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: استعفا ، غزه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار