صدیقه سلمان:

ورك شاپ غزه برای حركت در مسیر صلح جهانی برگزار می‌شود

ورك شاپ حمایت از مردم مظلوم غزه توسط بانوان هنرمند سراسر كشور در كارگاه مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری، روزهای ۲۰ و ۲۱ مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری صدیقه سلمان، سرپرست این ورك شاپ، گفت: حوزه هنری در حركتی همدلانه و همسو با مردم غزه كه زیر فشارهای خشونت آمیز رژیم صهیونیستی هستند، اقدام به برگزاری ورك شاپی با عنوان غزه كرده است كه در روزهای ۲۰ و ۲۱ مرداد برگزار می‌شود.  
 
وی با اشاره به این كه در این ورك شاپ از بانوان هنرمند برگزیده رشته نقاشی دعوت شده است، اظهار كرد: تاكید ما در این ورك شاپ این است كه جنبه عاطفی كه در این جنایت انسانی در حال رخ دادن را به تصویر بكشیم.  
 
این هنرمند متعهد كشورمان با بیان این كه دنیای جهالت به جنگ دنیای انسانیت آمده است، گفت: با توجه به فجایعی كه در حال رخ دادن است و همچنین با توجه به تاثیر رسانه‌ها و هنر در دنیای امروزی، سعی كردیم جنبه رسانه‌ای این موضوع را در نظر بگیریم و ما هم همراه با سایر افراد دلسوخته بتوانیم اعتراضمان را به این سیاست های جهانی نشان دهیم.  
 
سلمان تاكید كرد: به عقیده من هنر و هنرمند در نوع خودشان رسانه هستند و امیدواریم قرار گرفتن رسانه‌های جمعی در كنار آن‌ها، منعكس كردن فعالیتشان و در معرض دید عموم قرار دادن آثار این هنرمندان، زمینه ساز حركت‌های جمعی و فراگیر‌تر در سطح كشور و در سطح جهان باشد.  
 
وی همچنین گفت: شاید نتوانیم از بسیاری از جنایت‌هایی كه صورت می‌گیرد جلوگیری كنیم ولی به عنوان یك انسان و به عنوان هنرمند رسالت‌هایی داریم كه باید در جهت صلح جهانی حركت كرده و تلاش كنیم كه این حركت‌های شنیع و جهالت بار متوقف شود و ورك شاپ غزه هم همین هدف را دنبال می كند.
 
مسئول هماهنگی و شناسایی بانوان هنرمند برای شركت در این ورك شاپ، درباره این اقدام حوزه هنری نیز گفت: از ۱۰ بانوی هنرمند نقاش كشور دعوت شده است كه تعدادی از آن‌ها هنرمندان شهرستانی هستند و قرار است آثاری را با موضوع غزه خلق كنند.  
 
وی یادآور شد: پس از اتمام ورك شاپ قرار است از این هنرمندان كه دو روز ما را همراهی كردند تقدیر و تشكر به عمل آید. همچنین در‌‌ نهایت این آثار به چاپ برسند و در سایت ivpa. ir قرار گیرند.


انتهای پیام/ اس
برچسب ها: ورک شاپ ، غزه ، صلح جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.