یک منتقد:

"کلاشینکف" کمدی مبتنی بر شوخی‌های نامناسب است

کمدی "کلاشینکف" کمدی مبتنی بر شوخی‌های نامناسب که حتی خلاقیت‌های مرزی ناجی این روزهای سینمای ایران هم نمی‌تواند کمکی به ؟ جنس کمدی فیلم نماید.

مجتبی اردشیری منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران درخصوص نقد فیلم سینمایی "کلاشینکف" به کارگردانی "سعهید سهیلی" گفت: "کلاشینکف" در وهله نخست بسیار پائین‌تر از فیلم قبلی کارگردانش است. فیلم نه انگاره‌های کمیک دارد و نه آن انتظاری که از کارگردان به واسطه درک درستی که از کمدی موقعیت داشت به بیننده می‌دهد.  
 
وی ادامه داد: بنابراین کمدی "کلاشینکف" نه تنها کمدی موقعیت نیست بلکه یک کمدی مبتنی بر شوخی‌های مکانی و نامناسب است که حتی خلاقیت‌های مرزی ناجی این روزهای سینمای ایران هم نمی‌تواند کمکی به تلطیف جنس کمدی فیلم نماید.  
 
اردشیری افزود: و این جا است که وقتی در  فیلمی که ادعای رئالیستی دارد ما شاهد موقعیت‌های تکبر و خلاقیت‌های بازیگران در فضای فیلم نیستیم، در چنین فضایی کارگردان متوسل به شوخی‌های نامناسب می‌شود که البته هیچ ره یافتی هم به دست نمی‌آورد. 

این منتقد اظهار داشت: این فیلم نیم تلاشی برای نشان دادن عدالت اجتماعی است که آن هم چندان در دل درام گره نمی‌خورد.  
 
اردشیری در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین "کلاشینکف" تنها فرم یک کمدی به روز را دارد و در مضمون حتی قابل قیاس به کارهای نخست کمدی "سهیلی" هم به شمار نمی‌رود. 


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار