معاون نظارتی بانک مرکزی:

تا پایان سال 5 موسسه مجوز می گیرند/ برخی بانک ها و موسسات نرخ 22درصدی را رعایت نمی کنند

تهرانفر: بانک های معتبر بر سر این توافق هستند اما بسییاری از بانک ها و موسساتی که مشکل دارند برای جذب نقدینگی بیشتر به پرداخت سود بیشتر پرداخته اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمید تهرانفر معاون نظارتی بانک مرکزی در جمع خبرنگاران در خصوص نرخ سود تسهیلات توافقی بین بانک ها گفت: تعیین نرخ 22درصدی نرخ سود تسهیلات توافقی بود که بین بانک ها صورت گرفت .

وی در ادامه گفت: بانک های معتبر بر سر این توافق هستند اما بسییاری از بانک ها و موسساتی که مشکل دارند برای جذب نقدینگی بیشتر به پرداخت سود بیشتر پرداخته اند.

تهرانفر در خصوص بانک ها و موسسات متخلف گفت: اگر این روند ادامه یابد مطمئنا اسامی آن ها اعلام خواهد شد .

تهران‌فر در ارتباط با نرخ سودهای  پرداختی بانک ها و موسسات متخلف گفت: حداکثر نرخ سودی پرداختی این بانک ها 26 تا 27 درصد است که متاسفانه در قراردادها 22درصد نوشته می شود .

وی درخصوص وضعیت اعمال نرخ‌های سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار اظهارداشت: تسهیلات شامل دو بخش مبادله‌ای و مشارکتی است که نرخ سود تسهیلات مبادله‌ای حداکثر 22 درصد است و با افزایش این نرخ، بانک‌ها تمایل بیشتری به پرداخت تسهیلات در قالب این عقود مانند اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی پیدا کرده‌اند.

معاون نظارتی بانک مرکزی با اشاره به تسهیلات عقود مشارکتی، گفت: حداقل نرخ سود تعیین شده برای عقود مشارکتی 21 درصد است و هر چقدر بانک بتواند تسهیلات در قالب این عقود را با سود بیشتری دریافت کند، سود حاصله متعلق به سپرده‌گذار است.

تهران‌فر در خصوص عدم پرداخت عقود مبادله ای از سوی بانک ها گفت: با توجه به شرایطی گذشته نرخ‌های سود عقود مبادله‌ای تعیین شده بود، بسیاری از بانک‌ها  اقدام به پرداخت تسهیلات در قالب این عقود نکردند اما باید این رویه تغییر کند و پرداخت عقود مبادله ای از سر گرفته شود.

**7 الی 8  موسسه اعتباری اثر گذار تا پایان سال مجوز می گیرند
 
معاون نظارتی بانک مرکزی در خصوص ساماندهی موسسات اعتباری، گفت: با توجه به توافق با موسسات همه ی آن ها در حال کسب مجوز هستند و 7 الی 8 موسسه غیرمجاز  اثر گذار که تا پایان سال مجوز پنج موسسه قطعی صادر خواهد شد. در سال 94 موسسات غیر مجاز نخواهیم داشت زیرا آنهایی که لازم است  مجوز دریافت خواهند کرد و مابقی در دیگر موسسات ادغام می شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تهرانفر ، بانک ، مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۰۸:۱۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
تكليف معوقات بانك هاوموسسات راروشن كنيدتاموسسات وبانك هاتوان تطبیق بانرخ سوداعلامى بانك مركزى راپيداكنندمديريت شركت هاى توليدكننده رابه اهلش بسپاريديك شركت چندمديرومعاون ومنشى ميخواداخطاردادن به نحوه مديريت شركت هاراهم يادبگيريدتابى تدبيرى امروزباعث مشكلات فردانشود
آخرین اخبار