اعتراف فرزند وزیر اطلاعات دولت اصلاحات به عملکرد غیر قانونی و خشن اصلاح طلبان

آقای مزروعی! بزرگترین خطای اصلاح طلبان در دوران شما عدم صراحت و صداقت در کلام نسبت به عمل بود.

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران ، حسن یونسی فرزند وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در اظهاراتی نادمانه از رفتارهای خشونت آمیز و غیرقانونی اصلاح طلبان در طی چند سال گذشته آنان را به سیاست ورزی و اعتدال بیشتر فراخوانده است.

وی که خود  بدلیل اعمال مجرمانه در  25 بهمن سال 89 و بر اساس حكم بدوی   به 3 سال حبس تعزیری و 5 سال محرومیت از وكالت محكوم شده، با اعتراف به جرائم سازمان یافته اصلاح طلبان در آشوبهای فتنه انگیز 88 در برابر نظام و رهبری می نویسد :" ما نمی‌توانیم این نکته را پنهان کنیم که برخی از ما در اتفاقات پس از انتخابات ۸۸  به سوی برخی رفتارهایی که بوی مبارزه جویی و تقابل داشت، کشیده شدیم، راهی که برخلاف مشی اصلاح طلبی بود.
 نمی‌توانیم همچنان این واقعیت را ناگفته بگذاریم که ما نیز از جاده انصاف و نقد مشفقانه خارج شدیم و به رفتارهای احساسی و ناشی از خشم، روی آوردیم که باید قبول کنیم  خارج از منش اصلاح طلبی بوده است..

  یونسی که  همزمان اظهاراتش با اعتراض علی مزروعی عضو فراری حزب منحله مشارکت مواجه می شود ادامه می دهد:" ما نمی‌توانیم این نکته را مغفول بگذاریم که با برخی رفتار‌ها به اشتباه تصویری ستیزه جویانه از خودمان به نمایش گذاشتیم و این تقابل دوطرفه به فضای بدبینی و کینه بیش از پیش دامن زد و فضا را برای جولان  دشمن پنداران آن سوی میدان فراهم کرد. اکنون خوب می‌دانیم که راه ما سیاست ورزی است و اصلاح طلبی، نه مبارزه جویی. و در این عرصه جوانان و نسل دومی‌ها بیش از نسل اول اصلاح طلبان می‌توانند به این تغییر فضا کمک کنند. این راه جسارت در تغییر می‌خواهد و شجاعت در گفتار و عقلانیت در رفتار.


وی در حالی که مخاطبش علی مزروعی عضو فراری مشارکت است با اشاره به تناقض های رفتاری و عدم شجاعت در قبول اشتباهات این جریان، اظهار می دارد :" می گویید نباید از این اشتباهات سخن بگوییم ؟حتی الان هم نمی توانید برخی شعارهای رایج در راهپیماییها علیه رهبری را در چارچوب اصلاح طلبی بگنجانید و نهایتا خواهید گفت عکس العملی احساسی به رفتارهای خشن بوده است !از چه وقتی متوجه شدید روی خوش نشان دادن به نظام راه به جایی نمی برد در دوران اصلاحات هم همینطور فکر می کردید؟ مگر همان موقع گروههای براندازی که سال ۶۰ از شما جدا شدند همین حرف را نمی زدند؟ نقطه پایان این خوش بینی و امید به گشایش سیاسی برای شما ۸۸ است یا قبل از آن؟ چرا با وجود کدورت بین اصلاح طلبان و نظام پس از مجلس ششم باز هم ۸۸ امید به گشایش سیاسی پیدا کردید؟

وی خطاب به مزروعی می افزاید:" بنده به عنوان عضوی کوچکی از جامعه جوان اصلاح طلبان خود را مجاب دانستم برخی اشتباهات نسل اول و پرچم داران اصلاحات را بیان نمایم ، نگاهی به احزاب به اصطلاح اصلاح طلب بعد از سال 76 تا کنون نشان پراکندگی آرا در بین احزاب دارد (تعریف در جزئیات حرکت اصلاح طلبانه شما و اقای خاتمی و مثلا اقای کواکبیان کاملا متفاوت است ) بگونه ای خود موجب تشدد در تفکر و عدم وجود تعریف حزبی و عدم وجود مانیفستی واحد برای سنجش اصلاح طلبی گردید . به نظر در ان دوران محبوبیت برند اصلاح طلبی نردبانی برای بالا رفتن از پله های قدرت و رسیدن به حداکثر موجود که نمایندگی مجلس بود ، که تا حدودی غافل شدن از خواست توده مردم و نتیجتا ظهور پدیده ای به نام احمدی نژاد گردید  و  بنظر بزرگترین خطا در دوران شما عدم صراحت و صداقت در کلام نسبت به عمل بود."

ناظران این مناظره جنجال گونه معتقدند اعترافات صریح و شفاف یونسی از عملکرد غیرقانونی و نابهنجار اصلاح طلبان، بیشتر با هدف جلب نظر افکار عمومی و نجات از شکست های پی در پی احتمالی این جریان در آزمون های سیاسی پیش رو بیان شده است.

برچسب ها: یونسی ، مزروعی ، خاتمی ، اصلاحات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.