رئیس سازمان نظام پزشکی:

۵۲ درصد مجروحان غزه کهنسالان و کودکان هستند

هم‌اکنون تیم‌های پزشکی آمادگی دارند با حضور خود در غزه تجربیاتشان را در اختیار آنها بگذارند و از قربانیان فلسطینی و غم‌آلود که اغلب کهنسالان، کودکان و زنان بی‌پناه هستند حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی در تجمع اعتراض‌آمیز جامعه پزشکی در دفاع از مردم غزه در میدان فلسطین گفت: پیامی که این تجمع می‌تواند داشته باشد این است که از مجامع بین‌المللی برای حل جدی و عاجل مشکلات مردم غزه نسبت به رفع محدودیت‌های فعلی اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه کارشکنی کشورهای منطقه چالشی بزرگ است افزود: اگر محدودیت‌های صنفی و جغرافیایی برطرف شود حضور تیم‌های پزشکی در غزه بسیار موثر‌تر خواهد بود تا بتوانند مجروحان را انتقال دهند.

وی ادامه داد: جامعه پزشکی آمادگی کامل دارد تا با اعزام تیم‌های پزشکی در غزه برای کمک به مجروحان آماده شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور خاطرنشان ساخت: از طریق ظرفیت بیمارستان‌های غیردولتی و خصوصی و انجمن‌های تخصصی که اعلام آمادگی برای ارسال کمک‌های خود به غزه کردند نیازسنجی ابتدایی انجام خواهد شد تا بر اساس آن و در شرایطی که مسیرها هموار شود بتوانیم به این مردم کمک کنیم.

به گفته وی حضور نمادین جامعه پزشکی اعلام انزجار از حملات و حمایت از غزه است زیرا کشورهای مجاور غره اجازه ارائه حمایت‌ها و تجهیزات پزشکی را نداده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار