گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز؛

اهدای سطل آشغال به خبرنگاران در یک شهرستان!/ ماجرای توصیه آیت‌الله بهجت به صنعت نفت

ویروسی خطرناک‌تر از ابولا، برخورد با گروه‌های وایبری کارمندان، اهدای سطل آشغال به خبرنگاران در یک شهرستان! و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری 18 مرداد هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

ویروسی خطرناک‌تر از ابولا



اوباما خطرناک‌تر است یا ابولا؟ این سوالی است که کارتونیست آمریکایی می‌پرسد



الاغ‌ها(لقب دموکرات‌ها در آمریکا) فیل‌ها (جمهوری‌خواهان) را برای آتش‌افروزی در جهان آماده می‌کنند. آن‌چه کنگره آمریکا برای دولت اوباما طرح‌ریزی کرده است، چیزی بیش از یک جنگ لفظی است

 تصمیم عجیب یک اداره برای عیدی کارکنان
یکی از دستگاه‌های اداری استان مازندران در اقدامی عجیب، عیدی یکصد هزار تومانی کارکنان خود را که به مناسبت عید فطر در نظر گرفته شد، به دخل یک رستوران مجلل ریخت. جمهوری اسلامی به نقل از سایت شمال نیوز در این‌باره نوشت: کارکنان زحمتکش این بنیاد که بسیاری از آنان تاکنون چشم‌شان به جمال این‌گونه رستوران‌ها روشن نشده بود،‌ مجبور شدند برای صرف یک وعده غذا خیلی بیشتر از مبلغ عیدی و حواله را از جیب مبارک خرج کنند! براساس همین گزارش یکی از کارکنان این دستگاه برای شمال نیوز نوشت که تعجب می‌کنم مدیران ما با چه توجیهی برای عیدی ما چنین تصمیم نسنجیده‌ای گرفتند؟

اهدای سطل آشغال به خبرنگاران در یک شهرستان!
فرمانداری شهرستان مانه و سملقان در خراسان شمالی با اهدای کارتنی حاوی سطل آشغال و جادستمال کاغذی به خبرنگاران مانه و سملقانی از آنان تجلیل به عمل آورد. آیین تجلیل از خبرنگاران این شهرستان به مناسبت 17مرداد با حضور تنی چند از خبرنگار با حضور معاون فرمانداری این شهرستان برگزار شد. این هدایای در حالی در مراسمی به خبرنگاران اهدا شد که معاون فرمانداری مانه و سملقان نقش و جایگاه خبرنگاران را بی‌بدیل توصیف کرد.
 
به گزارش فارس، یکی از خبرنگاران مانه و سملقانی با ابراز گلایه از نحوه برگزاری و اهدای نوع هدیه به خبرنگاران تصریح کرد: طی چندین سال کار خبری این اندازه نزد خانواده خود به خاطر هدیه امروز که به مناسبت روز خبرنگار تدارک دیده شده بود، تحقیر نشده بودم. این شیوه تجلیل با شان و جایگاه خبرنگاران متناسب نیست. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مانه و سملقان هم در این مراسم به مناسبت روز خبرنگار کارت هدیه 20 هزار تومانی و کتاب به خبرنگاران این شهرستان اهدا کرد.

یک شغل جدید و جالب در ایران!
به گزارش شفاف، عکسی جالب از یک شغل جدید و البته کاذب در توییتر منشر شد:



برخورد با گروه‌های وایبری کارمندان
امروز در ویژه‌های روزنامه خراسان خبری درباره "تصمیم یک وزارتخانه درباره گروه‌های وایبری کارمندان" منتشر شده است و دراین خبر آمده است: پس از اطلاع مسئولان یکی از وزارتخانه‌های اقتصادی مبنی بر تشکیل تعدادی گروه در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه مانند وایبر با نام‌های مرتبط با این وزارتخانه و عضویت پرسنل این دستگاه، دستورالعملی خطاب به کارمندان و مدیران این نهاد صادر شده است که تشکیل گروه با اسامی چون کارمندان وزارتخانه یا عناوین مرتبط با نام این دستگاه و رد و بدل شدن هرگونه اطلاعات و تصمیمات اداری، ممنوع و خاطیان طبق مقررات مربوط به تخلفات اداری جریمه خواهند شد.

تک تیرانداز ایرانی معروف به "صیاد خمینی (ره)"
احسان صمصامی در فیسبوک نوشت:  شهید "عبدالرسول زرین"، مردی است که آن قدر به دل دشمن وحشت انداخت تا به "صیاد خمینی” معروف شد. شهید زرین پس از آن که به تنهایی یک تپه را که یک گردان از پس آزاد‌سازی آن برنیامده بود، تصرف کرد از جانب "حاج حسین خرازی" به "گردان یک‌نفره ” معروف شد.
 
تصویر ذیل مربوط به منطقه بستان است. وقتی که تک‌تیرانداز ایرانی تصمیم گرفت تا یک مانع را هدف قرار دهد و به صورت همزمان یک گلوله به لاله گوش او برخورد کرد. موضوع از این قرار بود که این شهید و یک تک تیرانداز خبره عراقی به صورت همزمان همدیگر را هدف قرار می‌دهند و گلوله این شهید مغز تک‌تیرانداز عراقی هدف قرار می‌دهد.
این شهید بزرگوار در عملیات خیبر به شهادت رسید؛ شادی روح‌اش صلوات.


 
سؤال بی‌ادبانه گزارشگر مجله تایم از امام خمینی و پاسخ هوشمندانه امام(ره)
به گزارش شفاف، "تقی دژاکام" از فعالان رسانه‌ای در گوگل پلاس نوشت: سؤال بی‌ادبانه گزارشگر مجله تایم از امام خمینی (ره): شما زندگی خيلی منزويانه‌ای داشتيد، شما اقتصاد جديد و حقوق روابط بين‌ا‌‌لمللی را مطالعه نكرده‌ايد، تحصيل شما مربوط به علوم الهی است، شما در سياست و داد و ستد يك زندگی اجتماعی درگير نبوده‌ايد. آيا اين در ذهن شما اين شك را به‌ وجود نمی آورد كه ممكن است عواملی در اين معادله باشد كه شما نمی‌توانيد درك كنيد؟
 


پاسخ هوشمندانه امام خمینی (ره) به خبرنگار مزبور: ما معادله جهانی و معيارهای اجتماعی و سياسی كه تا به حال به واسطه آن تمام مسايل جهان سنجيده می‌شده است را شكسته‌ايم. ما خود چهارچوب جديدی ساخته‌‌ايم كه در آن عدل، را ملاك دفاع و ظلم را ملاك حمله گرفته‌ايم از هر عادلی دفاع می‌كنيم و بر هر ظالمي می‌تازيم، حال شما اسمش را هر چه مي‌خواهيد بگذاريد. ما اين سنگ را بنا خواهيم گذاشت. اميد است كساني پيدا شوند كه ساختمان بزرگ سازمان ملل و شوراي امنيت و ساير سازمان‌ها و شوراها را بر اين پايه بنا كنند، نه بر پايه نفوذ سرمايه‌داران و قدرتمندان كه هر موقعي كه خواستند هر كسي را محكوم كنند بلافاصله محكوم نمايند. آري با ضوابط شما من هيچ نمي¬‌دانم و بهتر است كه ندانم. (صحیفه نور، جلد ۲۲، صفحه 265)

ماجرای توصیه آیت‌الله بهجت به صنعت نفت
 به گزارش تسنیم، "علی مروی" حدود یک ماه پیش توانست بعد از سید "مسعود میرکاظمی"، ریاست کمیسیون انرژی را بدست آورد. وی همچنین مدتی را به عنوان معاون وزیر نفت در امور حقوقی و مجلس وزارت نفت، در صنعت نفت گذراند اما با آغاز انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلام از این سمت استعفا داد و دوباره به مجلس بازگشت.

مروی اولین وظیفه نمایندگان مجلس را قانونگذاری دانست و گفت: اما در حال حاضر به اندازه کافی قانون وجود دارد و نیازی به قانون جدید نیست؛ در واقع باید بُعد نظارتی کمیسیون انرژی تقویت شود و در ادامه با ذکر خاطره‌ای از ملاقات با "مرحوم آیت‌الله بهجت" افزود که ایشان چندین بار تنها یک جمله را تکرار فرمودند که به همه همکارانتان تاکید کنید و ‌آموزش دهید بر "حفظ امانت و ترک خیانت". ما هم این جمله را مکتوب و در میان کارکنان و مدیران وزارت نفت توزیع کردیم. این جمله بسیار مهم است که اگر به آن عمل کنیم و بر انجام آن خوب نظارت کنیم، بسیاری از مسائل و مشکلاتی که الان در حوزه‌های مختلف داریم، حل خواهد شد.

فرخوان جمع‌آوری دارو توسط یک مستندساز
جهان نوشت: "سهیل کریمی" از مستندسازان انقلاب اسلامی در صفحه شخصی خود در پلاس فراخوانی برای جمع‌آوری دارو برای رزمندگان و مجاهدین عراقی داده است. کریمی درخواست کرده تا داروهای مسکن، سرماخوردگی، آنتی بیوتیک، باند و گاز استریل، بتادین و هرچیزی که به درد کمک‌های اولیه می‌خورد و در منزل مازاد هستند را جمع کرده، تا به دست رزمندگان عراقی که دست یاری به سوی ما گشوده‌اند، برسانیم.

نکته مهم این است که داروها حداقل باید شش ماه تاریخ انقضا داشته باشند. برای هماهنگی و ارسال دارو به خود ایشان ایمیل بزنید. sohail.karimi@chmail.ir فرصت فقط تا اول شهریور می باشد.

استحکامات دفاعی و سنگربندی ارتش عراق در شمال بغداد برای مقابله با نیروهای داعش!
عصر ایران نوشت: همین یک عکس برای توضیح علت شکست های پیاپی ارتش عراق در برابر داعش کافی است: تمام سینه خاکریز را پتو کرده اند تا خدای ناکرده لباس شان خاکی نشود و زیرشان هم لحاف انداخته اند تا جایشان نرم باشد! این عکس،‌ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد... .



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار