رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:

یک سال زمان کافی برای ارزیابی فعالیت" وزیر علوم" نیست/ استیضاح حق مجلس است

استیضاح حق مجلس است ولی باعث تعجب است که هنوز یک سال از فعالیت وزیر علوم نگذشته موضوع استیضاح مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: تعداد اساتید راهنما در دانشگاه کم است و این درحالی است که 130 هزار دانشجو کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه وجود دارند که بدون استاد راهنما هستند که خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده این مشکل تا حدی برطرف شد.

وی در رابطه با طرح تجمیع واحدهای دانشگاه گفت: این موضوع یک درگیری بود میان دانشجویان واحدهای علوم تحقیقات و همجوار که امیدواریم کمتر از 6 ماه آینده برطرف شود. 

میرزاده در خصوص افزایش وام ازدواج دانشجویی گفت: میزان این وام اندک است با توجه به اینکه ما گردش پولی زیادی در بانک داریم در حال مذاکره با یکی از بانکها هستیم هم اکنون میزان وام ازدواج دانشجویی 1/5 میلیون تومان است که میزان این وام افزایش می‌یابد. 

وی اظهار داشت: میانگین شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد امسال 15 درصد افزایش می‌یابد و شهریه هر ترم بر اساس مصوبه هیئت امناء از دانشجویان اخذ می‌شود.

وی در خصوص بحث تحقیق و تفحص اظهار داشت: خبرهای تحقیق و تفحص را از رسانه‌ها پیگیری می‌کنیمزیرا این بحث مربوط به دوره‌های قبل بوده و من تنها در یک جلسه به سوالات کمیسیون پاسخ داده‌ام و لابی نکرده‌ام. 

میرززاده  در خصوص تجمیع علوم و تحقیقات گفت: بخشنامه تجمیع ابلاغ و از ابتدای مهرماه واحدهایی تجمیع شده دانشجو می‌پذیرد.

وی در ادامه به تاسیس واحدهای بین‌المل اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد 4 واحد بین‌المل دارد که در آکسفورد، انگلیس، کابل، امارات و لبنان بوده و همچنین برنامه‌ای برای تاسیس واحدهای بین الملل در عراق، تاجیکستان و عمان داریم.  

وی، در خصوص استیضاح وزیر علوم گفت: استیضاح حق مجلس است ولی باعث تعجب است که هنوز از سرکار آمدن وزیر علوم یک سال نگذشته موضوع استیضاح مطرح شده زیرا یک سال زمان کافی برای ارزیابی نیست.

انتهای پیام/    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار