ساکنان شهرک‌های اطراف غزه قصد بازگشت به خانه‌های خود را ندارند

شبکه ده تلویزیون رژیم صهیونیستی از ناامنی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه در فلسطین اشغالی خبر داد و اعلام کرد که ساکنان این مناطق خواستار رفتن به مناطق دورتری از غزه هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، شبکه ده تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که زندگی در کیبوتصهای(نوعی دهکده اشتراکی در فلسطین اشغالی) مجاور نوار غزه در سرزمین‌های اشغالی طاقت فرسا وناامن گشته است.

این شبکه به نقل از یکی از ساکنان این کیبوتص‌ها می‌گوید: دیواری که پیرامون این کیبوتص‌ها کشیدیم بدون فایده شده است.

این شبکه به نقل از یکی دیگر از ساکنان کیبوتص‌ها نقل کرد: وقتی ما در ترس هستیم چگونه من می‌توانم به فرزندانم برسم؟ 

این شبکه به نقل از یکی دیگر از شهرک نشینان شهرک "نتیف عتسراه" نقل می‌کند که می‌گوید: ما از زندگی خسته شدیم، اینجا فرزند 5 ساله من در داخل پناهگاه بزرگ شد، مدام آژیرهای خطر به صدا درمی‌آید و خمپاره‌هایی سقوط میکند؛ ارتش در حمایت از ما شکست خورده است.

این شبکه سپس از قول یک صهیونیست دیگر نقل می‌کند که گفته است: بیش از یک ماه است که کیبوتس ناحل عوز واقع در شرق شجاعیه را ترک کرده‌ایم و هم اکنون از یک کیبوتص به کیبوتصی دیگر در اسرائیل می‌رویم؛ همسرم به من می گوید هرگزبه کیبوتص ناحل عوز برنخواهیم گشت؛ بلکه یک خانه در یکی از کیبوتص‌های دور از نوار غزه می‌خریم و به زندگی دور از ترس و وحشت می‌پردازیم.

وی سپس می‌گوید: ما قبلا  پس از شنیدن آژیرهشدار به پناهگاه‌ها می‌رفتیم، اما تونل‌ها، دیگر آژیرهشدار با خود ندارند؛ وبخاطر همین تمامی ساکنان کیبوتص‌های اطراف نوار غزه امن نیستند و ساکنان شهرهای سدیروت و عسقلان خانه‌های خود را برای فروش گذاشته اند و بر درب منازل و آپارتمان هایشان زده‌اند: خانه فروشی، با این شماره تماس بگیرید.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار