اسپانیا فروش سلاح به اسراییل را متوقف کرد

القدس العربی نوشت اسپانیا فروش سلاح را به اسراییل متوقف کرد و قصد دارد، شرکت هایی را تحت پیگرد قرار دهد که سلاح به اسراییل می‌فروشند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه القدس العربی چاپ لندن در گزارشی به قلم "حسین مجدوبی" نوشت: بعد از اینکه برخی کشورهای اروپایی و در رأس آنها، اسپانیا، توقف همکاری نظامی با تل آویو و فروش سلاح را به آن متوقف کردند، اسراییل، در آینده برای تهیه سلاح از اروپا با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد. اسپانیا، طی روزهای گذشته، فروش محموله‌های سلاح را به اسراییل متوقف و محموله ای را که قرار بود طی این ماه به اسراییل برسد، توقیف کرد.

روزنامه اسپانیایی زبان "الموندو"، به نقل از منابع آگاه نوشته است احتمال دارد، توقیف این محموله برای ماه های آینده تمدید شود. 

به نوشته القدس العربی، با وجود اینکه سلاح های اسپانیا، اهمیت زیادی ندارند، تصمیم مادرید از دو جهت مهم است: اول اینکه احتمال دارد سایر کشورهای اروپایی نیز این تصمیم را بگیرند و دوم، نگرانی برخی شرکت ها از تبعات فروش سلاح به اسراییل، به خصوص اینکه ملت های اروپا نیز، از وقوع جنایت های جنگی در غزه صحبت کرده اند و خواستار تحقیق در این خصوص شده اند. 

اسپانیا، خودروهای زرهی، تفنگ و بمب های کوچک به اسراییل می‌فروشد که این سلاح ها برای رویارویی با فلسطینی ها استفاده می‌شود و به همین سبب ممکن است سازندگان این نوع سلاح، محاکمه شوند. نوشته‌های برخی فعالان در شبکه‌های اجتماعی نیز حاکی از این مسئله است. 

برخی مجامع حقوق بشر بین الملل در اسپانیا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی، خواستار آن هستند که با توجه به تجاوزهای اسراییل، اقداماتی برای رویارویی با آن صورت گیرد تا آنچه امروز در غزه رخ داده است در آینده تکرار نشود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار