زمانی که بهداشت روانی به اندازه‌ی بهداشت فردی اهمیت پیدا می‌کند

از زمانی که کودک بوده‌ایم همواره بزرگ‌ترها ما را به رعایت بهداشت فردی تشویق کرده‌اند اما بهداشت روان نیز به اندازه‌ی بهداشت فردی نیز حائز اهمیت است.

 پرستو راد روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: این تصور که ما در برابر بیماری‌های روانی مصون هستیم تصور کاملا اشتباهی است و همه‌ی انسان‌ها به طور قطع در برحه‌ای از زندگی خود دچار بیماری‌های روانی حتی بسیار کوچک می‌شوند.رو به رو شدن با واقعیات زندگی نیز از اصول مهم بهداشت روانی محسوب می‌شود این که سعی کنیم با واقعیات زندگی خود همواره سر جنگ داشته باشیم بهداشت روانی ما را تهدید می‌کند. 

وی در ادامه بیان داشت: کسانی که به بهداشت روانی خود اهمیت می‌دهند به طور مداوم به حال خود تأسف نمی‌خورند. بلکه برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند. هرگز حسرت گذشته را نباید خورد چون اتفاقاتی که در گذشته افتاده در بیشتر مواقع قابل جبران نیست و فکر کردن و حسرت خوردن مداوم تنها باعث افسردگی افراد می‌شود با خود این گونه بیندشید گذشته‌ها واقعا گذشته و هیچ گاه باز نمی‌گردد، در عوض2 برای داشتن آینده‌ای بهتر نیز تلاش کنید.
 
راد در ادامه افزود: اگر می‌خواهید از بهداشت روانی برخوردار باشید نباید اجازه دهید دیگران شما در زندگیتان را کنترل کنند و شما را تحت سلطه‌ی خود قرار دهند، افراد باید یاد بگیرند که کنترل امور زندگیشان را خودشان به دست گیرند. 

وی اظهار کرد: اگر قرار باشد به اصطلاح همواره به دل دیگران راه برویم زندگی و سلامت روحی خودمان نیز مختل می‌شود.  پس بهتر است از نه گفتن هراسی نداشته باشید و در مواقع لزوم با قاطعیت با دیگران مخالفت کنید. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: داشتن آرامش در زندگی از اصول اولیه داشتن بهداشت روانی است پس سعی کنید خود را به بزرگترین منبع آرامش یعنی خداوند وصل کنید تا حتی گرفتاریها و سختی‌های فراوان زندگی نیز شما را از پای نیندازد. 

انتهای پیام / 
برچسب ها: بهداشت ، روان ، فرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار