ارائه طرح خلع سلاح گروهای مقاومت فلسطين به رژيم صهيونيستی از سوی اروپا

اروپا در قالب سندی چند ماده‌ای به رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرده است نوار غزه در مقابل خلع سلاح گروههای مقاومت فلسطینی بازسازی شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه اینترنتی خبری فلسطین الیوم ؛  این پیشنهاد را آلمان ، فرانسه و انگلیس در پاسخ به طرح اسرائیل در خصوص نحوه بازسازی نوار غزه مطرح کرده اند.

اسرائیل پیشنهاد کرده است همزمان با بازسازی نوار غزه یک سازوکار نظارتی بین المللی اندیشیده شود که جلوی مسلح شدن مجدد گروههای مقاومت را در غزه بگیرد.
روزنامه اسرائیلی هاآرتص این طرح اروپایی را پاسخ به طرح بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در زمان حمله به غزه دانست.

این روزنامه به نقل از مسئولان اسرائیلی و دیپلماتهای اروپایی نوشت سفرای آلمان و فرانسه و انگلیس دیروز با یوسی کوهین مشاور امنیت ملی اسرائیل در دفتر نتانیاهو تشکیل جلسه دادند و سندی را که « شامل اصول تفاهمات بین المللی » درباره نوار غزه است عرضه کردند.
این سند شامل جلوگیری از مسلح شدن و جلوگیری از تقویت مجدد قدرت حماس و سایر گروههای فلسطینی در نوار غزه و بازسازی نوار غزه و واردات کمکهای انسانی با کمک جامعه بین المللی و تشکیلات خودگردان فلسطینی است.

این طرح همچنین شامل تشکیل یک دستگاه بین المللی است تا جلوی ورود مواد ممنوعه به نوار غزه گرفته شود همچنین برای جلوگیری از ورود برخی موات مشخص مانند آهن و سیمان به گروههای فلسطینی گرفته خواهد شد و فقط برای بازسازی وارد خواهد شد.
این طرح شامل بازگرداندن تشکیلات خودگردان فلسطینی و محمود عباس رئیس آن به نوار غزه و امکان بازگرداندن ناظران وابسته به اتحادیه عرب و نیروهای محمود عباس به گذرگاه رفح است.

در این سنده آمده است آلمان و انگلیس و فرانسه به دستیابی به تفاهماتی در این باره با اسرائیل اهمیت می دهند و امکان تبدیل این تفاهمات به قطعنامه بین المللی در شورای امنیت سازمان ملل را بررسی می کنند.
دیپلماتهای اروپایی و به کوهین و دیگر مسئولان ارشد وزارت خارجه اسرائیل گفته اند این سند قابل بحث و تغییر است.
کوهین از این سند استقبال کرده و گفته است برای پیشبرد آن تلاش می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار