با برگزاری تظاهرات؛

مردم روسیه پایان " آپارتاید اسرائیل" در غزه را خواستار شدند

مردم روسیه در حمایت از مردم فلسطین در نوار محاصره شده غزه در مسکو پایتخت این کشور راهپیمایی کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از مردم روسیه در حمایت از مردم فلسطین در نوار محاصره شده غزه که حدود یک‌ماه آماج  حملات اسرائیل بودند، در مسکو پایتخت این کشور راهپیمایی کردند.

تظاهرات کنندگان  روز چهارشنبه (۱۵ مرداد، ۶ اوت) با آمدن به خیابان‌های مسکو اقدام رژیم اسرائیل را در کشتار غیر نظامیان فلسطینی محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین پایان "آپارتاید اسرائیل" و توقف کمک‌های امریکا به این رژیم را خواستار شدند.

تظاهرات کنندگان شعارهایی همچون «مردم روسیه مخالف اقدامات ترور صهیونیست هستند» و « من هدف نیستم، من یک کودک هستم» سر می دادند.

رژیم اسرائیل  به مدت ۳۰ روز حملاتی نظامی را علیه نوارغزه اجرا کرد. حدود یک هزار و ۹۰۰ نفر از جمله بیش از ۴۰۰ کودک در این حملات کشته و بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

فعالان و افراد از احزاب سیاسی مختلف و انجمن‌ها در این تظاهرات ضد اسرائیلی در مسکو حضور داشتند.

"الکساندر پورخانوف" نویسنده روسی گفت: "همان طوری که می‌دانیم شمار زیادی از مردم در غزه با دست‌ها و پاهای تکه شده در بیمارستان‌ها هستند. نوار غزه سرزمین شهداست. متفکران، خبرنگاران و چهره‌های سرشناس روسی از مردم فلسطین حمایت می‌کنند و برای رفتن به غزه آماده هستند."

فیاض مصطفی سفیر فلسطین در مسکو نیز در این تظاهرات در مسکو حضور داشت.

مصطفی گفت : "ما به ادامه حمایت فدراسیون روسیه امیدواریم. روسیه دوست و شریک راهبردی ماست. از این نوع رویدادها در روسیه بیشتر برگزار خواهد شد."

تهاجم اسرائیل علیه غزه با محکومیت بین المللی روبرو شده  است.

آتش بس انسان دوستانه‌ی ۳ روزه‌ای از ساعت ۸ صبح (۵ بامداد به وقت گرینویچ) روز سه شنبه بین جنبش مقاومت فلسطینی حماس و اسرائیل به اجرا در آمد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار