ایلام/

تسطیح و تجهیز 50هزار هکتار از اراضی کشاورزی دهلران

رییس سازمان امور اراضی کشور از تسطیح، نوسازی و تجهیز 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مرزی دهلران بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب و مصوبه دولت خبر داد.


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ قباد افشار با اعلام این خبر گفت: 600 هزار هکتار از زمین های استان های خوزستان و ایلام بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب برای اجرای طرح های توسعه کشاورزی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه  50 هزار هکتار از این مقدار در شهرستان دهلران از توابع استان ایلام قرار دارد یادآور شد: این طرح در دو بخش شامل اراضی قابل تعیین تکلیف و بخشی نیز در قالب اراضی طرح توسعه که با هماهنگی متولیان استانی برای بهبود تولید کشاورزی، اشتغال و بالا بردن رونق اقتصادی منطقه ساماندهی می شوند اجرا خواهد شد.

افشار با اشاره به اینکه دو میلیارد ریال اعتبار برای نقشه برداری و تهیه نقشه کاداکستر و آمار دقیق 50 هزار هکتار اراضی در نظر گرفته شده است افزود: همچنین اراضی قابل واگذاری به سرمایه گذار، دانش آموختگان این بخش و بخش مورد نظر برای توسعه کشاورزی مشخص خواهد شد.

رییس سازمان امور اراضی کشور تاکید کرد: پنج هزار هکتار اراضی منطقه که اقدام های ابتدایی در آنها انجام شده و جهاد نصر سرمایه گذاری کرده است نیز بزودی تعیین تکلیف می شوند.

افشار اضافه کرد: بطور قطع تمامی کارهایی که در منطقه انجام می شود بر مبنای توان ، ظرفیت و استفاده از دانش آموختگان بومی صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اراضی سمیده بیان کرد: این اراضی در قالب کمسیون استانی و تصمیم گیری در آن نشست تعیین تکلیف می شوند.

رییس سازمان امور اراضی کشور توصیه کرد مردم در قالب تعاونی ها، گروه های مشاع و شرکت های زراعی و استفاده از آبیاری مکانیزه این زمین ها را اداره کنند و زمینه افزایش تولید و رونق کشاورزی منطقه را فراهم کنند./ز
 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.