آکسفام: غزه در آستانه بحران بهداشتی خطرناکی است

آکسفام در بیانیه‌ای اعلام کرده غزه در آستانه بحران بهداشتی خطرناکی است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، سازمان آکسفام (از بزرگترین گروه‌های مردم نهاد بین‌المللی امداد رسانی برای ریشه کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی) در بیانیه‌ای اعلام کرد:شهروندان نوارغزه با بحران بهداشتی خطرناکی به سبب ویرانی و آلودگی ذخائر آبی که به دلیل تجاوزات اسرائیل در طی چهارهفته بوجود آمده ، مواجه هستند.

در این بیانیه آمده است: با وجود آتش بس انسان دوستانه‌ای که میان دوطرف فلسطینی و اسرائیلی روز گذشته و به مدت 72 ساعت به امضارسید، اما بمباران‌های پیاپی، منجر به تخریب ده‌ها چاه و خط لوله و مخازن گردید و آبهای شیرین به سبب پمپاژ فاضلاب آلوده گردید که این بجز حدود 15هزار تن زباله‌های جامد که خیابان‌ها را پرنموده می‌باشد.

 در این بیانیه همچنین آمده: ایستگاه‌های پمپاژ آب به سبب اتمام سوخت در شرف تعطیلی هستند و بسیاری از مناطق به مدت چندین روز برق ندارند.

همچنین این سازمان در محیطی فعالیت می‌کند که صنایع زیرساخت آبی آن کاملا تخریب شده؛ چیزی که مانع استفاده مردم در غزه از پخت و پز ، استفاده از دستشویی‌ها و شستن دستها می‌گردد و خطرات بهداشتی بزرگی به همراه خواهد داشت.

"نچانت باندی" رئیس آکسفام در سرزمینهای فلسطین اشغالی و اسرائیل در این بیانیه گفت: با وجودآتش بس 72 ساعته اما صنایع زیرساخت غزه ماه‌ها و بلکه سالها طول می‌کشد تا درست شود.

وی افزود: پیش از شروع خشونت‌ها در ماه گذشته، مردم در غزه از حصر اسرائیل و تحریم‌ شهروندان وغیرنظامیان که شامل ممنوعیت ورود وخروج افراد و کالاها می‌شد و نیز خسارتهای اقتصادی در رنج بودند؛ چیزی که باعث ازدست رفتن حقوق اساسی مردم در این منطقه می‌شد.

وی در پایان تصریح کرد: شرایط عمومی بهداشتی در غزه هرساعت بدتر می‌شود و با تمام شدن آب؛ خطر انتشار بیماری شدید می‌شود و تنها آتش‌بس برای پایان به درد و رنج ها درغزه کافی نیست.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار