افتتاح 14 پایگاه اورژانس هوایی در مناطق بحران خیز کشور

چهارده پایگاه اورژانس هوایی در 14 منطقه بحران خیز برای اولین بار در کشور روز شنبه 18 مرداد با حضور وزیر بهداشت افتتاح می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، افتتاح همزمان 14 پایگاه اورژانس هوایی در کشور در راستای اجرای یکی دیگر از بسته های طرح تحول نظام سلامت، به منظور فراهم کردن آرامش خاطر مردم و با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از مخاطرات و حوادث جاده ای و مقدور ساختن ارائه کمکهای پزشکی به نقاط دور افتاده و سخت گذر صورت می گیرد.

براساس این گزارش، از آنجا که انتقال زمينی بيماران دارای برخی از محدودیت هایی مثل زمان، محدوديت ظرفيت کابين آمبولانس‌ها، تغييرات مکرر سرعت و به ویژه ترافیک است، انتقال هوايی بيماران روش مناسبی در انتقال به موقع مصدومان به مراکز درمانی است.

همچنین پایگاههای اورژانس هوایی می تواند با ارائه خدمات پیش بیمارستانی به بیماران و مصدومین نقش موثری را در کاهش آمار کشته شدگان تصادفات و سوانح به عنوان دومین عامل مرگ و میر در کشور داشته باشد.

افتتاح پایگاههای اورژانس هوایی در شهرهای تهران، تبریز، اهواز، کرمان ، کرمانشاه، قم، زاهدان، مازندران، بوشهر، شاهرود، شیراز، اصفهان، قزوین و مشهد خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار