اهدای جایزه پانصد میلیون دلاری پیامبر اعظم(ص) در هفته وحدت

جزئیات شرایط اهدای جایزه حضرت محمد مصطفی (ص) که یک جایزه علمی و فناوری است و قرار است در هفته وحدت به دانشمندان جهان اسلام اهدا شود، اعلام شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران ، علی قنواتی مشاور اطلاع رسانی و برندسازی جایزه مصطفی (ص) گفت: جایزه مصطفی (ص) در سال جاری برای نخستین بار به دانشمندان اسلامی اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از اعطای جایزه مصطفی ترویج و تشویق علم آموزی و پژوهش در جوامع اسلامی است، گفت: به دلیل تاکید بسیار پیامبر اعظم(ص) به علم آموزی، این جایزه به نام یکی از القاب ایشان به معنای "برگزیده" نامگذاری شده است.

قنواتی افزود: این جایزه پیشگام توسعه روابط منطقه ای نهادهای علمی و فناوری در کشورهای اسلامی است و با تقویت ارتباط علمی میان دانشمندان و پژوهشگران جهان اسلام به رشد و تعالی علمی در کشورهای اسلامی کمک خواهد کرد.

مشاور اطلاع رسانی و برندسازی جایزه مصطفی (ص) عنوان کرد: برگزیدگان جایزه مصطفی (ص) در 4 رشته علوم و فناوری نانو، علوم و فناوری زیستی و پزشکی، علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات و طرح برتر دانشمند مسلمان جایزه ای به مبلغ 500 هزار دلار به عنوان جایزه ویژه دریافت می کند.
وی یادآور شد: این جایزه به طرح هایی تعلق می گیرد که زمینه ساز بهبود زندگی بشر بوده و در آن محققان دست به نوآوری های مشهود در مرزهای دانش و فناوری زده یا روش های علمی جدیدی ارائه کرده باشند.

قنواتی با اشاره به اینکه هزینه های اجرایی این جایزه به عهده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس است، اظهار داشت: اهدای جایزه مصطفی (ص) زیر نظر شورای سیاستگذاری متشکل از نهادهای ایران و جهان اسلام تشکیل می شوند و همچنین اعتبارات این جایزه از طریق صندوق موقوفات جایزه شامل بانک توسعه اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: داوری و تعیین برندگان جایزه، هیات داوران متشکل از دانشمندان برتر جهان اسلام هستند.

مشاور اطلاع رسانی و برندسازی جایزه مصطفی (ص) گفت: 154 موسسه علمی، دانشگاهی، آکادمی، پارک ها از 54 کشور عضو سازمان همکاری های اسلامی می توانند نامزد جایزه مصطفی (ص) باشند.

این جایزه در هفته وحدت و هشتم دی ماه اهدا می شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.