اتخاذ تدابیر امنیتی در برخی سفارتخانه‌های آمریکا در آستانه انتشار گزارش عملکرد سیا

خبرگزاری رویترز گزارش داد که برخی مسؤولان آمریکایی اعلام کرده اند که وزارت خارجه آمریکا پیش انتشار گزارش مجلس سنا درباره روشهای خشن بازجویی سیا، اقدام به تقویت اقدامات امنیتی در برخی سفارتخانه‌هایش کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، این خبرگزاری گزارش داده است که برخی مسئولان آمریکایی که نخواسته اند نامشان فاش شود، اعلام کرده‌اند که وزارت خارجه آمریکا اقدام به تقویت اقدامات امنیتی دربرخی سفارتخانه‌هایش، پیش از انتشار گزارش مجلس سنا که شامل جزئیاتی از روش‌های خشنی است که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) برای بازجویی بکارمی‌گرفته کرده است.   

این مسئولان گفته‌اند: این اقدامات امنیتی نشان دهنده نگرانی از این مسأله  است که ممکن است انتشار این گزارش سبب اعتراضات در کشورهایی که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در آنجا اقدام به بکارگیری زندان‌های مخفی به منظور انجام بازجویی وبازپرسی کرده است، شود.

فعالان حقوقی وسیاسی در آمریکا گفته‌اند برخی روش‌هایی که شامل فشارهای بدنی مانند شیوه شبیه سازی غرق شدن بوده و در دوران"جرج دبلیو بوش" رئیس جمهور سابق آمریکا صورت گرفته بود شکنجه محسوب می‌گردد.

مسئولان وزارت خارجه آمریکابه دلایل امنیتی از مشخص کردن تعداد و یا مکان هایی که قرار است تا اقدامات امنیتی درآنها انجام پذیرد، تا زمان انتشار گزارش کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا خودداری کرده‌اند.

یکی از این مسئولان دراین رابطه می‌گوید: دولت اوباما از انتشار این گزارش که ممکن است منجر به اعتراضات خشونت‌باری در خاورمیانه شود و همچنین باعث کاهش رابطه آژانس‌های امنیتی خارجی با همتایان آمریکایی شود، احساس نگرانی می کند. 

طبق اسناد غیرمحرمانه و گزارشات خبری، مکان‌هایی که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا اقدام به زندانی کردن بازداشت شدگان کرده بود، لهستان، رومانی، تایلند، افغانستان و همچنین پایگاه نظامی آمریکا در خلیج گوانتانامو در کوبا  هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار