یونیسف از جنایت تروریست‌های داعش علیه کودکان عراقی خبر داد

صندوق كودكان سازمان ملل متحد از جان باختن 40 كودک از اقلیت ایزدی در شمال عراق خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، صندوق كودكان سازمان ملل متحد (یونیسف) از جان باختن 40 كودک از اقلیت ایزدی در شمال عراق خبر داد و تأکید کرد که این کودکان به دلیل اقدامات داعش شرایط بسیار بدی را سپری می کنند.

 یونیسف با صدور بیانیه‌ای اعلام كرد، گزارش‌ها حاکی است که این كودكان بر اثر خشونت مسلحانه، آوارگی و كمبود آب طی دو روز گذشته جان باخته اند و این امر نگرانی زیادی را ایجاد كرده است.

یونیسف در این بیانیه افزود: خانواده‌هایی كه مجبور به فرار از مناطق سنجار شده اند، نیاز به كمك فوری دارند؛ در این میان 25 هزار كودك نیز كه در مناطق كوهستانی اطراف سنجار سرگردان هستند به شدت به كمك های انسان دوستانه از جمله آب آشامیدنی و خدمات بهداشتی نیاز دارند.

سازمان مزبور افزوده است تسلط روز یكشنبه گروه "دولت اسلامی" بر منطقه سنجار در استان نینوا در شمال غرب عراق سبب شده است كه كودكان در معرض بیشترین تهدید و خطر قرار گیرند.

یونیسف از همه ارگان ها و طرف ها خواست برای منتقل كردند كودكان به مناطق امن تلاش كنند.

تروریست های گروه موسوم به "دولت اسلامی" (داعش) كه بر مناطق بسیاری از شمال عراق مسلط شده اند، كنترل منطقه سنجار را به دست گرفتند.

این شهر نزدیك مرز سوریه قرار دارد و محل زندگی ایزدی‌های عراق است.

به دنبال حمله به سنجار هزاران نفر با وحشت از خانه های خود بیرون آمدند و به سوی كوه ها فرار كردند.

شهروندان ایزیدی محاصره شده در مناطق سنجار اعلام كردند كه ده ها تن از كودكان به علت گرسنگی و تشنگی جان باختند و داعش ده ها تن از ایزدی ها را به قتل رسانده و ده ها تن از زنان را نیز ربوده است.

تروریست های موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش) روز یکشنبه (12 مرداد ماه ) پس از عقب نشینی نیروهای کُرد پیشمرگه بدون درگیری، شهرستان سنجار و منطقه ربیعه در غرب استان موصل را به کنترل خود درآوردند.

داعشی ها مقام حضرت زینت (س) در این منطقه را منفجر کردند و این علاوه بر منفجر کردن تمام اماکن زیارتی ایزدی‌ها در سنجار است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار