شهرکرد/

استان چهارمحال و بختیاری در آستانه تحولی بزرگ است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این استان در سایه توجه دولت تدبیر و امید در آستانه تحولی بزرگ قرار گرفته است.

استان چهارمحال و بختیاری با وجود ظرفیت های متعدد طبیعی و موقیت مناسب، از استانهای کمتر توسعه یافته کشور محسوب می شود، که پیشتر به عنوان محور دامپروری شناخته می شد اما هم اکنون با آغاز توسعه صنعتی و توجه ویژه دولت افق روشنی در مقابل روی این استان قرار دارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای استفاده حداکثری از سفر رییس جمهوری به استان چهارمحال و بختیاری هشت ماه برنامه ریزی صورت گرفته و پیش از این نیز نشست مشترکی با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با رییس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
قاسم سلیمانی در خصوص دستاوردهای پیش بینی شده برای این سفر نیز گفت: رونق اقتصادی و تحول در این بخش و فراهم شدن زیرساخت ها برای توسعه همه جانبه استان از محورهای سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان است.
وی ادامه داد: در سفر کاروان تدبیر و امید به استان چهارمحال و بختیاری، بیشتر وزیران و معاونان وزیران که مسئولیت وزارتخانه های زیرساختی را برعهده دارند، در استان حضور می یابند.
سلیمانی گفت: سفر رییس جمهوری به استان چهارمحال و بختیاری بهترین زمان برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری به بخش خصوصی است و دولت تلاش می کند تا از توان این بخش برای تکمیل طرح های نیمه تمام استانی استفاده شده و برای افزایش فعالیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی زمینه سازی شود.
وی تصریح کرد: هفته گذشته مسئولان استانی با بیش از یکصد سرمایه گذار عمده داخلی نشست مشترکی داشتند که سرمایه گذاران برای حضور در استان اعلام آمادگی کرده اند.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فولاد چهارمحال و بختیاری، 400 هکتار زمین برای راه اندازی زنجیره فولاد در نظر گرفته و سرمایه گذاران از این فرصت بزرگ بهره مند می شوند.
سلیمانی یکی از مهمترین خواسته ها و مطالبات مردم این استان را تکمیل راه آهن دانست و اظهار داشت: با بهره برداری از راه آهن استان چهارمحال و بختیاری و اتصال آن به راه آهن خوزستان، بیش از 400 کیلومتر راه در کشور حذف می شود و به همین میزان فلات مرکزی به جنوب نزدیک می شود.
وی ادامه داد: راه آهن استان چهارمحال و بختیاری می تواند بیش از 90 هزار میلیارد ریال برای کشور در بخش انرژی و 190 هزار میلیارد ریال در بخش حمل و نقل صرفه جویی کند و در سفر کاروان تدبیر و امید به این استان یکی از پروژه های اولویت دار، شتاب بخشی به احداث راه اهن است که برای انجام این مهم باید از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی بهره گرفت.
سلیمانی تکمیل پروژه های زیرساختی نظیر پتروشیمی و فولاد و تکمیل محورهای ارتباطی چهارخطه را از دیگر پیشنهادات استان چهارمحال و بختیاری در سفر رئیس جمهوری بیان کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در چهار سفر رییس جمهوری سابق به این استان، یک هزار و 435 پروژه مصوب شد که یکصد هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و بهره برداری از این پروژه ها نیاز است و بهره برداری از این طرح ها 50 سال طول می کشد.
سلیمانی تصریح کرد: 300 پروژه در سفرهای استانی دولت قبل در استان چهارمحال و بختیاری بهره برداری شده که به علت تعجیل در بهره برداری به طور کامل تکمیل نشده و هم اکنون تامین اعتبار برای تکمیل این طرح ها با مشکل روبرو است.
وی در خصوص نحوه انتقال مطالبات مردمی از دولت در طول سفر نیز گفت: مردم استان می توانند با سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت سامد و تلفن 111 نظرات، پیشنهادات و خواسته های خود را با دولت در میان بگذارند.
استان چهارمحال وبختیاری امروز و فردا میزبان رییس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید است./ش/ن
برچسب ها: چهارمحال ، آستانه ، تحول ، بزرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.