هشدار رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری؛

حجاج مستعد ابتلا به "کرونا ویروس" هستند

کرونا ویروس، ویروس جدیدی است که از سال 2012 ظاهر شده و بیشتر در منطقه خاورمیانه شیوع پیدا کرده است و در عربستان شیوع بالایی دارد، به خاطر نزدیک شدن به ایام حج، شناخت بیشتر در مورد این بیماری، اهمیت بالایی دارد.

داود یادگاری، رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی – گرمسیری، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، در  حاشیه سمپوزیوم عفونت تنفسی، گفت: اهمیت بیماری کرونا به دلیل عوارض زیاد و مرگ و میر بالاست و وظیفه سیستم بهداشتی درمانی، در آستانه شروع سفر حج و سفر به کشور عربستان، آگاه‌سازی عموم مردم است.

یادگاری ادامه داد: راه‌های انتقال از طریق راه‌های تماس، عطسه، سرفه، دست دادن، دیده بوسی و قطرات تنفسی است و نقش آموزش بسیار با اهمیت است همچنین، احتمال می‌رود تماس با بزاق و ترشحات بدن شتر و مصرف شیر غیر پاستوریزه این حیوان عامل دیگر انتقال باشد.

یادگاری در پایان تأکید کرد: افرادی که از کشور عربستان باز می‌گردند، در صورت مشاهده هرگونه علائم تنفسی، از ماسک استفاده کنند و از هرگونه تماس با اطرافیان پرهیز کرده و به سرعت به اولین مرکز تخصصی بهداشتی درمانی مراجعه کنند و حتماً تأکید داشته باشند که از عربستان بازگشته‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار