پس از سنا و کنگره؛

اوباما طرح کمک 225 میلیون دلاری به گنبد آهنین را امضا کرد

"باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا متنی را امضا کرد که در آن حمایت 225 میلیون دلاری از سامانه دفاع ضد موشکی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی پیش بینی شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، رژیم صهیونیستی از گنبد آهنین برای رهگیری راکت های شلیک شده از نوار غزه استفاده می کند.

این طرح روز جمعه در کنگره آمریکا با اکثریت قاطع آرا  تصویب شد.آمریکا از سال 2011، تاریخ استفاده از این سامانه ضد موشکی در مجموع 700 میلیون دلار برای حمایت از توسعه گنبد آهنین اختصاص داده است.

وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد واشنگتن می تواند درباره کشتار غیر نظامیان در غزه موضع قاطعانه ای در برابر اسرائیل داشته باشد و در عین حال به روابط راهبردی با این متحد خود به ویژه در زمینه تجهیزات دفاعی ادامه دهد.
در همین حال واشنگتن روز یکشنبه در بیانیه ای که لحن آن به صورت بی سابقه تند بود حمله اسرائیل به یک مدرسه سازمان ملل متحد در غزه را محکوم کرد.

جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت:  اسرائیل می تواند برای ممانعت از قربانی شدن غیر نظامیان بیشتر تلاش کند .
وی افزود: اما این موضوع سبب نمی شود که اسرائیل در زمینه های راهبردی و امنیتی به عنوان شریک مهم آمریکا تلقی نشود. اسرائیل حق دارد  از خود دفاع کند .

ساکی در پاسخ به سئوالی درباره تحویل تجهیزات دفاعی به اسرائیل که احتمال دارد در حمله به غزه یا گلوله باران مدرسه سازمان ملل متحد استفاده شود، گفت: ما آشکارا اعلام کردیم اهداف نظامی این حمله را توجیه نمی کند .

آمریکا در مجموع 30 میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل را در بین سال های 2009 تا 2018 پیش بینی کرده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار