کرمانشاه/

چیپس و پفک کودکان را بی اشتها می‌کند

یک متخصص تغذیه گفت: از نظر علمی تزیین غذا به شکل دلخواه کودکان موجب افزایش اشتهای آنها می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛دکتر یحیی پاسدار مشکلات گوارشی، آلودگی های انگلی، مشکلات سارکولوژی و روانی را از جمله دلایل بدغذایی کودکان عنوان کرد و افزود: بد غذایی کودکان باید با مراجعه به پزشک متخصص مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: جلب توجه و بیان نوعی اعتراض به والدین نیز می تواند از جمله دیگر علل بدغذایی کودکان باشد.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه تهدید کودک موجب تثبیت اعتراضات در او خواهد شد، اظهار کرد: در اینگونه موارد باید شیوه های تشویقی را جایگزین شیوه های تهدید و ارعاب کرد.

وی بیان داشت: در اینگونه موارد می توان وزن مشخصی را با مراجعه به پزشک برای کودک مشخص کرد و در صورت غذا خوردن او و رسیدن به وزن مذکور جایزه ای متناسب با خواست کودک به او داد.

وی مصرف میوه و نیز تزیین غذا را از جمله موارد موثر در افزایش اشتهای کودکان دانست و اظهار کرد: به لحاظ علمی تزیین غذا به شیوه ای که دلخواه کودکان است می تواند تاثیر مثبتی در افزایش اشتهای آنها داشته باشد.

پاسدار همچنین افزایش مصرف آبمیوه و لبنیاتی مانند دوغ و ماست را در افزایش اشتهای کودکان موثر دانست و افزود: استفاده از شربت گیاهی باریج اسانس به میزان یک قاشق مربا خوری نیم ساعت قبل از صرف غذا نیز می تواند در افزایش اشتهای کودکان موثر باشد.

این متخصص تغذیه همچنین محیط غذاخوری کودک را در افزایش و یا کاهش اشتهای او موثر دانست و اظهار کرد: باید در محیط غذاخوری کودک هرگونه عوامل بازدارنده او از خوردن غذا، از جمله تلویزیون ووسایل بازی را برداشته و محیط را از هر حیث تنها برای صرف غذا آماده کرد.

وی مصرف تنقلاتی مانند چیپس، نوشابه و پفک را موجب افزایش بی اشتهایی کودکان دانست و اظهار کرد: والدین باید از دادن این نوع تنقلات به کودکان خودداری کنند.


برچسب ها: کرمانشاه ، چیپس ، پفک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.