قشقاوی:

قواعد کلی سیاست خارجی ایران با تغییر دولت عوض نمی‌شود

معاون وزیر امور خارجه ایران با ناقض حقوق بشر دانستن رژیم صهیونیستی،حمایت از ملت فلسطین را از قواعد کلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست که با تغییر دولت‌ها، تغییر نمی‌کند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه امروز (یکشنبه) در هشتمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور با بیان اینکه رژیم صهیونیستی آیینه تمام نمای نقض‌ کننده حقوق بشر و حقوق کودکان و زنان است، گفت:‌ تنها ناقض حقوق بشر و کنوانسیون‌های حقوق زنان و کودکان رژیم صهیونیستی است چونکه اعتقادی به آن ندارد و غربی‌ها هم می‌گویند که هر کاری این رژیم انجام دهد، حق است.
وی با بیان اینکه سیاست خارجی دولت یازدهم مبتنی بر اعتدال و عقلانیت است، افزود: سیاست خارجی ما برخاسته از نظرات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و سند چشم‌انداز و برنامه پنج ساله و همچنین قانون اساسی است.
 
قشقاوی با بیان اینکه اعتدال به این معنا نیست که در میانه حق و باطل قرار بگیریم بلکه باید متناسب با امکانات و برنامه‌های خود برای حق کوشید، افزود: اعتدال یعنی دنبال نمره 20 متناسب با واقعیات باشید.
 
معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، اظهار داشت: قواعد کلی سیاست خارجی ما با تغییر دولت‌ها عوض نمی‌شود و محورهای اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره پابرجاست و هیچگاه تغییر پیدا نمی‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: حوزه حکومت‌گری حوزه روشنگری نیست، زیرا روشنگر همیشه تردید می‌کند تا بالندگی ایجاد کند، در حالی که حکومت‌گری هم هیچگاه ترسیم ذهنی و تردید نمی‌کند و خود را موظف به تأمین نیازهای مردم و افزایش اقتدار ملی و منافع ملی می‌کند و این دو هیچگاه نباید با هم تداخل پیدا کند.
 
قشقاوی تصریح کرد: حمایت از فلسطین و افزایش اقتدار و منافع ملی جزو اصول اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی در ادامه گفت:‌ طبق تعریف مسلم حقوق بین‌الملل و بند چهارم کنوانسیون ژنو اگر سرزمینی اشغال شود، مسئولیت حاکمیت آن سرزمین برعهده اشغالگر است و اگر هم حادثه‌ای در غزه روی دهد مقصر صد درصدی این حادثه رژیم اشغالگر قدس است و این قانون تا زمانی پابرجاست که سرزمین غزه در اشغال باشد.
 
معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، افزود: 232 قطعنامه بین‌المللی علیه اسرائیل توسط سازمان ملل صادر شده و 35 قطعنامه نیز توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل و همچنین 5 گزارش بین‌المللی نیز به دلیل رفتارهای این رژیم اشغالگر صادر شده است، در حالی که غرب می‌گوید که این قطعنامه‌ها نباید بر اسرائیل تأثیری داشته باشد و تنها استثنای موجود در غرب و کنوانسیون‌ها و نیز حقوق بین‌الملل رژیم اشغالگر قدس است و این در حالی است که حتی بعضی از این قطعنامه‌ها نیز به تأئید آمریکا رسیده، ولی هیچگاه علیه اسرائیل اجرایی نشده است.
 
وی با بیان اینکه تنها خط قرمز حقوق بشر و کنوانسیون‌های حقوق زنان و کودکان، اسرائیل است، گفت:‌ اسرائیل هیچگاه به حقوق بشر و کنوانسیون‌های بین‌المللی اعتقادی نداشته است و غربی‌ها نیز اعلام می‌کنند که هرکاری که تل‌آویو انجام می‌دهد حق است.
 
قشقاوی در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی آیینه تمام نمای نقض حقوق بشر و حقوق کودکان و زنان است و مظلومیت حقوق بشر و حقوق کودکان و زنان در جنگ غزه به جهان ثابت شد.
 
معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: طبق قطعنامه 242 سازمان ملل متحد، رژیم صهیونیستی متجاوز و جنایتکار جنگی است که عضو NPT نیست و حداقل 200 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد در حالی که ایران طبق قطعنامه 598 سازمان ملل قربانی تجاوزات صدام در جنگ هشت ساله علیه ایران بوده و جمهوری اسلامی ایران عضو NPT است، هیچ بمب اتمی در اختیار ندارد و قربانی تجاوزات شیمیایی نیروهای صدام قرار داشته و برنامه‌ای هسته‌ای و سایت‌های آن نظیر فردو و نطنز مرتب تحت نظر و بازدید کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، ولی دیمونا هیچگاه حتی یک دقیقه نیز توسط بازرسان آژانس بین‌المللی اتمی مورد بازدید قرار نگرفته است و تمام اینها نشان‌ دهنده نظام وارونه حقوق بین‌الملل در قرن 21 است.
 
وی با تأکید بر اینکه جواب ضعف حقوق بین‌الملل و نظام وارونه دنیا در قرن 21 اقتدار علمی، اقتدار نظامی و اقتدار سیاست خارجی است، خاطرنشان کرد: باید کوشید که جوانان کشورمان اقتدار ایران اسلامی را در تمامی زمینه‌ها افزایش دهند.
 
قشقاوی تصریح کرد: به این دلیل که فشار بین‌المللی بر روی نتانیاهو نیست گفته می‌شود که جنگ غزه احتمالاً‌ طولانی خواهد شد و در حالی که اسرائیل گنبد آهنین در اختیار دارد، غرب به این رژیم اجازه می‌دهد که کشتار انجام دهد.
 
معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، گفت: هیچ منطقی جز قدرت و زور درنظام سکولار و لیبرال وجود ندارد.
 
قشقاوی افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران پیشرفت علمی و همبستگی و تقویت قدرت نظامی و اقتصادی و پیروی از منویات امام و رهبری است و هر کسی که ما را از این موارد وا بدارد، جمهوری اسلامی ایران را به خوبی نشناخته است.
 
معاون وزیر امور خارجه  در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بین 5 تا 6 میلیون ایرانی در خارج از کشور زندگی می‌کنند در حالیکه جمعیت فعلی ایران 78میلیون نفر است و به نسبت و میانگین جهانی جمعیت داخل کشور این مقدار ایرانی خارج‌نشین مقدار بالایی محسوب نمی‌شود. در حالیکه به میزان جمعیت فعلی کشور سوئد به همان مقدار نیز خارج از کشور، سوئدی وجود دارد.
 
وی اظهار داشت: که بین 4.5 تا 5 میلیون جمعیت دانشجو در داخل کشور وجود دارد.
 
معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، گفت: وزارت خارجه سعی می‌کند تا آنجایی که قانون به آن اجازه می‌دهد تسهیلات به دانشجویان ایرانی خارج از کشور ارائه دهد و خط و مرز وزارت خارجه در این امر عدم تبعیض تسهیلات ارائه شده بین دانشجویان داخل و خارج از کشور است.
 
وی با بیان اینکه طبق اطلاعات وزارت امور خارجه و نیز آمار نهادهای ذیربط تعداد اپوزیسیون 3تا 5درصد در بدترین و بیشترین آمار است، گفت: کمترین میزان اپوزیسیون نظام سیاسی خارج از کشور در دنیا متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی به گروهک تروریستی منافقین اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه منافقین را جزو اپوزیسیون خود نمی‌داند، زیرا این گروهک زمانی در اختیار صدام بوده و بعدها در اختیار داعش و در حال حاضر نیز در خدمت رژیم صهیونیستی است و تکلیف این گروهک برای خودشان نیز معلوم نیست و هیچ ایرانی آنها را به حساب نمی‌آورد.
 
قشقاوی با انتقاد از برخی اخبار رسانه‌های ایرانی افزود: منبع اخبار و تحلیل اپوزیسیون خارج از کشور و گزارشات ضد حقوق بشری احمد شهید علیه جمهوری اسلامی ایران و نیز اطلاعات مخالفان نظام جمهوری اسلامی برخی اخبار رسانه‌های داخلی است که به دلیل آزادی فراوان این رسانه‌ها برخی مطالب و مصاحبه‌ها منتشر می‌شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: معاون ، وزیر ، امور ، خارجه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار