استاندار بصره:

ایران 200 مگاوات برق برای استان بصره تامین خواهد کرد

"ماجد النصراوی" استاندار بصره شنبه اعلام کرد توافقنامه ای دو جانبه بین تهران و بصره برای واردات 200 مگاوات برق از ایران امضا شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی الغد پرس،"ماجد النصراوی" استاندار بصره گفت: بصره با یک شرکت سرمایه گذاری ایرانی در خصوص تولید برق به توافق رسیده است. با توافق با طرف ایرانی 200 مگاوات برق به بصره منتقل خواهد شد.
  
وی افزود: بصره ژوئیه گذشته در چارچوب تلاشها برای نجات بصره از کمبود شدید برق ، هیئتی رسمی به ایران اعزام کرد که توانست در خصوص این قرارداد با طرف ایرانی به توافق برسد و ما به زودی شاهد روشنایی بیشتر در بصره خواهیم بود.
  
وی اضافه کرد : این قرارداد تاثیر زیادی در سطح ساعات بهره مندی شهروندان در بصره از برق در این زمان از تابستان خواهد داشت.
  
النصراوی گفت : توافق دیگری بین این شرکت و دولت ایران در خصوص سازوکار انتقال سوخت برای تولید این مقدار برق صورت گرفته است و در چند روز آینده این قرارداد نهایی خواهد شد و پس از آن این مقدار سوخت مستقیما به استان بصره که با کمبود شدید برق مواجه است منتقل می شود.
  
وی اضافه کرد : خطوط انتقال برق ایران که به بصره می رسد و با این خطوط 165 مگاوات برق به خطوط ملی عراق متصل می شود توانایی انتقال هزار مگاوات برق را دارد و همین خطوط استان بصره را از برق توافق شده برخوردار خواهد کرد.
  
النصراوی گفت : قیمت این میزان برق بر اساس بورسهای جهانی تعیین و از محل منابع اختصاصی استان بصره پرداخت خواهد شد.
   
گفتنی است، عراق از سال 1990 در پی اعمال محاصره این کشور توسط سازمان ملل متحد با کمبود برق مواجه است. این مشکل پس از سال 2003 تشدید شد و ساعات قطع برق در سراسر عراق افزایش یافت.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار