"پروازهای عبوری" از فراز ايران افزايش مي‌يابد

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور از موافقت ایران با افزایش پروازهای شرکت هواپیمایی امارات بر فراز آسمان ایران خبر داد و گفت: بر این اساس پروازهای عبوری این شرکت از 60 پرواز روزانه به 130 پرواز خواهد رسید.

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ابراهیم شوشتری ضمن اعلام این خبر گفت: پس از سانحه تاسف بار سقوط هواپيماي مالزي در مسير آمستردام- كوالالامپور در شرق اوكراين و وضعيت اخير منطقه، دفتر منطقه‌یي ايكائو و چندین شرکت هواپیمایی از جمله امارات از جمهوري اسلامي ايران برای افزايش پرواز از FIR (فضاي هوايي كشورمان) درخواست ارائه کردند.
وی اوضاع امنيتي عراق و منطقه و همچنین ثبات امنیت در آسمان ایران را علت تقاضای استفاده بيشتر ترانزيت از فضاي جمهوري اسلامي ايران عنوان کرد و گفت: موافقت اصولي براي انجام پرواز از فضاي كشورمان به دفتر منطقه‌یي اعلام و خواسته شد تا هر كدام از ايرلاين‌ها تقاضاي خود را به اداره اجازه پروازها ارسال تا پس از بررسي، مجوز پرواز صادر شود.

شوشتری افزود: پس از پاسخ مثبت شركت فرودگاه‌ها و سازمان هواپيمايي كشوري، تعدادي از پروازها از جمله پرواز روزانه هواپيمايي مالزي در مسير آمستردام به كوآلالامپور (MH17) از روز پس از سانحه از فضاي جمهوري اسلامي ايران استفاده مي‌کنند.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور همچنین اظهار داشت: متعاقب این درخواست، مدير هواپيمایي امارات در ايران، تقاضاي افزايش روزانه 70 پرواز عبوري از فضاي كشورمان را داشت كه ضمن موافقت با درخواست آن شركت، مجموع پروازهاي عبوري آن شركت در آينده نزديك روزانه به 130 پرواز خواهد رسيد.

وی با بیان اینکه در صورت توزيع مناسب پروازها در طول شبانه‌روز، آسمان ایران ظرفیت پذیرش 750 پرواز عبوری در روز دارد، گفت: در حال حاضر روزانه 545 پرواز عبوری از آسمان ایران انجام می‌شود که تا پیش از سانحه سقوط هواپیما در شرق اوکراین این تعداد 475 پرواز بود.

موقعیت جغرافیایی و خاص ایران، بهره‌مندی از امکانات و تجهیزات ناوبری و رعایت استانداردهای هوانوردی، برخورداری از پرسنل متخصص و مهمتر از همه ثبات امنیت در فضای ایران علت افزایش تقاضای شرکت‌های هواپیمایی عنوان شده است.
 
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور در پایان خاطرنشان کرد: برای رقابت با دیگر کشورها و افزایش پروازهای عبوری و استفاده از تمامی ظرفيت فضای کشور، بازنگری در تعرفه‌ها، اصلاح ساختار راه‌های هوایی و اطلاع‌رسانی مناسب و درست از وضعیت جمهوری اسلامی ایران و امكانات ناوبري و سرويس‌هاي استانداردی كه توسط مركز كنترل پرواز به‌صورت 24 ساعته در بيش از 90 راه هوايي به هواپيماها ارائه مي‌شود، می‌بایست صورت گیرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.