بانک در هفته ای که گذشت/

از "وام مسکن" تا اعلام "نرخ تورم تیر ماه" در اخبار بانکی هفته گذشته

"وام مسکن" از معرکه گرانی‌ها عقب ماند/3 فرم جدید "عقود تسهيلات" به شبکه بانکی کشور و .....

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ اعلام متوسط قيمت خرده فروشي مواد خوراکي در تهران و اعلام نرخ تورم تیر ماه از اخبار مهم بانک در هفته گذشته به شرح زیر است. 
"وام مسکن" از معرکه گرانی‌ها عقب ماند/ صندوق پس‌انداز مسکن موجب رونق بازار مسکن است
بانک مرکزی طی روزهای اخیر با توجه به اخبار متعدد منتشر شده در خصوص صندوق پس‌انداز مسکن با کليات طرح موافقت داشته و جلسات متعددی را نیز با پيشنهاددهندگان طرح از وزارت راه و شهرسازی برگزار نموده، اما تصمیم‌گیری در این خصوص را منوط به بررسی‌های کارشناسی می‌داند.

بلاتکلیفی "وام ازدواج" به دلیل ناهماهنگی وزارت اقتصاد و وزارت ورزش و جوانان است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: شنیده‌ها حاکی از این است که وزیر ورزش و جوانان طی مصاحبه‌ای اعلام کرده است که فعلا وام ازدواج پرداخت نخواهد شد.
 
نبود تخصص در بانک‌ها موجب پیدایش "معوقات کلان بانکی" می‌شود
یک کارشناس بانکی گفت‌: مطالبات معوق به سه صورت خرد- کلان و متوسط تقسیم می‌شود که در حال حاضر مهمترین مشکل ما مطالبات کلان است.
 
3 فرم جدید "عقود تسهيلات" به شبکه بانکی کشور
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، فرم عقود تسهيلات بانکي در سه موضوع "فروش اقساطي مسکن"، "فروش اقساطي وسايل توليد، ماشين‌آلات، وسايل حمل و نقل، کالاهاي مصرفي با دوام ساخت داخل و تأسيسات" و "فروش اقساطي مواد اوليه، لوازم يدكي و ابزار كار" را يکنواخت‌ و جهت بهره برداری به شبکه بانکی ارسال و بانک ها را ملزم به اطلاع رسانی در این خصوص به مشتریان خود نمود.

 

انعقاد تفاهمنامه همكاری ميان "بانك ملی ايران" و "قوه قضائيه"
بانک ملی ایران از انعقاد همکاری با قوه قضاییه خبر داد.
 
ضوابط ناظر بر حداقل استانداردهاي شفافيت
بانک مرکزی طی بخشنامه ای "ضوابط ناظر بر حداقل استانداردهاي شفافيت و انتشار عمومي اطلاعات توسط مؤسسات اعتباري" را جهت اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
 
متوسط قيمت خرده فروشي مواد خوراکي در تهران
متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در هفته منتهی به سوم مرداد ماه جاری در تهران به شرح زیر است.
 
"بانک گردشگری" با محصول جدید خود موسوم به بانکداری X2 ابتکاری جدید برای کاهش ریسک صدور چک‌های چند امضایی ارائه کرد.   نرخ


تورم تیرماه 1393 اعلام شد
بانک مرکزی نرخ تورم تیرماه 1393 را اعلام کرد.


"اساسنامه نمونه مؤسسات اعتباری غيربانکی" تصویب شد
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در يک‌هزار و يک‌صد و هشتاد و دومين جلسه شورای پول و اعتبار مورخ 24/4/1393، "اساسنامه نمونه مؤسسات اعتباری غيربانکی" را مورد تصويب قرار داد.

سرمایه "بانک شهر" 2 برابر شد
مدیرعامل بانک شهر از افزایش دو برابری سرمایه این بانک خبر داد و گفت: با حمایت سهامداران، سرمایه بانک شهر از 4 هزار میلیارد ریال به حدود 8 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، هفته ، گذشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار