حس خودم را در چشمان مشایخی و یخچالی می بینم

کامرانی: شاید اینچئون پایان کارم با تیم ملی باشد

گاردرأس تیم ملی بسکتبال می گوید: با مشکلات زندگی و بالا رفتن سن، شاید بازی های آسیایی اینچئون آخرین حضورم در تیم ملی باشد. امیدوارم این حضور هم با طلای اینچئون همراه شود.

مهدی کامرانی که به همراه صمد نیکخواه و حامد آفاق از ابتدای هفته جاری به تمرینات تیم ملی آمدند با اشاره به آماده نبودن خود به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: روزهای سختی را می گذرانیم. امیدوارم هر چه زودتر آماده شویم تا به تیم هم کمک کنیم. تمام سعی خود را می کنم تا وظیفه ای را که از 18 سالگی در کنار سایر بازیکنان روی دوشم بود را در آخرین لحظات حضورم به نحو احسن در کره جنوبی به پایان برسانم. البته تمام موفقیت هایی هم که تیم تا به اینجا کسب کرده با تلاش جمعی تمام بازیکنان بوده است.
 
جوانان باید برای گرفتن جای ما تلاش کنند
 
گارد رأس اول تیم ملی در مورد آخرین حضور خود توضیح داد: احتمال اینکه بازی های اینچئون آخرین مسابقات ملی من باشد بسیار زیاد است. دیگر به تدریج با توجه به مشکلات زندگی و رسیدن به 32 سالگی باید جای خود را به جوانان بدهیم. البته از قبل هم گفته بودم تا جایی که بتوانم بسکتبال بازی می کنم و جوانان هم باید برای گرفتن جای ما تلاش زیادی کنند. حالا هم تا زمانی که تیم ملی به ما نیاز داشته باشد و حتی تا 90 سالگی هم در صورت نیاز به کمک تیم می آیم.
 
کامرانی در پاسخ به اینکه نیامدن او و دو ستاره دیگر تیم به تمرینات را قهر آنها تلقی کردند، گفت: نام قهر را نمی توان روی آن گذاشت. به هر حال تیم ملی بر همه چیز اولویت دارد. این وظیفه ای بود که از 18 سالگی و با سن بسیار کم برعهده گرفتیم و در تمام این سال ها هم مسئولیت واقعا سنگینی بود. هر چند در این سال ها مشکلاتی داریم اما مشکلات بسیار بزرگتری را هم در سال های قبل از سر گذرانده ایم. تنها مشکل ما این است که مسئولان حداقل به قول هایی که داده اند، عمل کنند وگرنه هیچ کس در تیم ملی به دنبال پول یا چیز دیگری نبوده است.
 
فقط دنبال تساوی با رشته های دیگر هستیم
 
وی که سابقه 3 قهرمانی جام ملت های آسیا را با تیم ملی دارد، ادامه می دهد: ما همیشه با انگیزه بالایی تلاش کرده ایم. بحث بازی های ملی را نمی خواهم با جنگ مقایسه کنم اما به هر حال ورزش در شرایط فعلی به یک میدان جنگ سرد تبدیل شده که کشورها از این طریق با هم رقابت می کنند. رقابت میان کشورهای آسیایی مثل چین، فیلیپین و سایرین در تمام زمینه ها بالا است و حالا هم در ورزش به دنبال گرفتن جایگاه ما هستند که در بسکتبال به یک قدرت بزرگ تبدیل شده ایم. ما هم در این سطح تنها می خواهیم که مسئولان قول های قبلی را عملی کنند. به هر حال تیم ملی هم انگیزه می خواهد. همه برای پوشیدن با افتخار پیراهن تیم ملی روحیه دارند اما این انگیزه از سوی مسئولان هم باید باشد. ما تنها تساوی با ورزش های دیگر را می خواستیم و هیچ درخواست اضافه تری هم نداشتیم.
 
در جام جهانی من را ببخشند
 
کامرانی به مدت زمانی که برای آمادگی نیاز دارد، اشاره کرد: اصلا شرایط آمادگی خوبی ندارم و با تمام توان تنها مدال بازی های آسیایی کره را نشانه گرفته ام. امیدوارم در جام جهانی هم تمام کسانی که من را دوست دارند به خاطر شرایط بازی، من را ببخشند اما تمام تلاشم را می کنم تا برای اینچئون به نهایت بازی خود برسم. بقیه هم در این مدت باید کمک کرده و صبور باشند.
 
ملی پوش بسکتبال که یک بار حضور در جام جهانی را تجربه کرده، در مورد جام جهانی اسپانیا تاکید می کند: تمام تلاش اول ما درخشش در جام جهانی است. ضمن اینکه می خواهیم بدون آسیب دیدگی برای بار دوم تجربه ای بزرگ کسب کنیم. به خصوص بازیکنان جوان که راه سختی را در پیش دارند.
 
بازیکنان جوان از مسیر خود مطلع باشند
 
کامرانی به جوانان توصیه می کند: امیدوارم بازیکنان جوان فعلی که بسیار خوب، مودب و با احترام رفتار می کنند هم بدانند که چه راه سختی دارند و برای تیم ملی از جان مایه بگذارند. من در کنار صمد و آفاق از سن کمی به تیم آمدیم و برای رسیدن تیم به این مرحله تلاش زیادی کردیم. امیدوارم بازیکنان جوان هم قدر این را بدانند و متوجه سختی کار باشند. برای تکرار این مقام ها از خودگذشتگی لازم است.
 
وی اضافه کرد: حالا جهان نگاه ویژه ای به بسکتبال ایران دارد در حالی که قبلا این نگاه نبود و باید تلاش زیادی می کردیم تا تنها ما را ببینند. حالا این بستر برای بازیکنان جوان فراهم است، انقدر قهرمانی تکرار شده که تمام دنیا بسکتبال ما را دیده اند. آنهایی که انگیزه رسیدن به اروپا و لیگ های معتبری مثل NBA را دارند باید بدانند که این شرایط مهیا است و تنها باید مانند باشگاه ها برای تیم ملی هم از جان مایه بگذارند.
 
یخچالی و مشایخی را واقعا دوست دارم
 
بازیکن پتروشیمی بندرامام در مورد نگاهی که به بازیکنی مثل سجاد مشایخی دارد تاکید کرد: سجاد و بهنام یخچالی هر دو بازیکنان باغیرتی هستند که با وجود سن کم بسیار باهوش بازی می کنند و هر دو نفر هم تمام توان خود را برای تیم می گذارند. حیف است که این دو بازیکن از حالا در تیم ملی نباشند چون سن بسیار خوبی هم دارند. زمانی که من به تیم ملی وارد شدم، 18 سال داشتم در حالی که مشایخی 20 ساله است و 2 سال هم برای آمدن وی به تیم دیر شده است.
 
کامرانی ادامه داد: مشایخی باید از حالا کنار ما تجربه به دست بیاورد چون برای تبدیل شدن به یک گارد رأس تمام عیار 8 یا 9 سال دیگر کار دارد. حالا بهترین سنی است که او در کنار یخچالی می توانند وارد چرخه تیم ملی شوند. این دو بازیکن غیرت و تعصب خاصی در خود دارند و من همان حس خودم در تیم ملی را در چشمان این دو نفر می بینم که برایم بسیار لذت بخش است و واقعا دوستشان دارم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مهدی ، کامرانی ، تیم ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار