بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم نماز عید فطر

رویترز: رهبر ایران اسرائیل را سگ هار خواند/ خبرگزاری فرانسه: رهبر ایران تاکید کرد که فلسطینی‌ها باید مجهز شوند

سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مراسم نماز عید فطر، در رسانه های خارجی بازتاب داشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری رویترز در گزارش خود آورده است: رهبر ایران اسرائیل یک سگ هار نامید و بر ضرورت مسلح کردن فلسطینیان از سوی مسلمانان تاکید کرد.

این خبرگزاری در ادامه گزارش خود نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر عالی ایران روز سه شنبه با سگ هار خواندن اسرائیل به دلیل حمله به غزه، از مسلمانان خواست فلسطینیان را به منظور ایجاد توانایی در آنان برای مقابله با آن چیزی که وی نسل‌کشی خواند، به سلاح مجهز کنند.

در بخش پایانی این گزارش آمده است: رهبر ایران در سخنرانی به مناسبت پایان ماه رمضان در ایران، از آمریکا و کشورهای اروپایی به دلیل آنچه وی تلاش برای ایجاد محدودیت در ظرفیت نظامی مبارزان فلسطینی در حصر خواند، انتقاد کرد. 

یک پایگاه خبری در گزارشی درباره بیانات رهبر انقلاب نوشت: رهبر ایران تاکید کرد که حمله اسرائیل به غزه نسل‌کشی است. 

پایگاه خبری یاهو در گزارش خود در این زمینه آورده است: رهبر ایران در سخنرانی امروز خود تاکید کرد که اقدامی که اسرائیل امروز در غزه انجام می‌دهد، یک فاجعه تاریخی است. 

خبرگزاری فرانسه هم در گزارش خود از بیانات امروز رهبر انقلاب نوشت: رهبر ایران در سخنان امروز خود با اشاره به اینکه مقاومت مردم غزه فرو ننشسته است و مردم این منطقه با یک دشمن کاملا مسلح مواجه هستند، با آتش‌بس مخالفت و تاکید کرد که حماس باید مسلح شود، نه اینکه خلع سلاح شود تا قادر به دفاع از مردم خود نباشد. 

پایگاه خبری ایتالیایی آنسا در گزارش خود از بیانات رهبر انقلاب نوشت: رهبر ایران اسرائیل را یک گرگ وحشی خواند که به مردم بی‌گناه حمله می‌‌کند و از مقاومت فلسطین نیز تمجید کرد و آن را الگویی برای همه مردم دانست.

پایگاه خبری اسپانیایی واسترویکس تیدنینگن نوشت: رهبر ایران در سخنرانی امروز خود در تهران، ضمن رد آتش‌بس در غزه، این طرح را نقشه غرب برای نجات اسرائیل خواند و تاکید کرد که اقدام اسرائیل در غزه یک فاجعه است که باید با آن مقابله کرد. 

پایگاه خبری اسرائیل نشنال نیوز در گزارش خود درباره بیانات رهبر انقلاب در نماز عید فطر مدعی شد: رهبر ایران به اسرائیل توهین کرده است و اسرائیل را به دلیل انجام عملیات دفاع از خود سگ هار و گرگ وحشی خوانده است.

روزنامه اینترنشنال بیزینس تایمز ضمن پوشش فرمایشات مقام معظم رهبری در نماز عید فطر نوشت که رهبر معظم ایران جهان غرب را به دلیل عدم اقدام در جهت نجات جان صدها شهروند فلسطینی محکوم کرد.

این روزنامه  افزود: "رهبر ایران گفت: این سگ هار، این گرگ وحشی به مردم بی گناه حمله ور شد و بشریت باید واکنشی به آن نشان دهد. این نسل کشی است، یک فاجعه تاریخی است."

پایگاه شبکه خبری اسکای نیوز در خبری به پوشش بخش عمده سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای در خصوص جنگ غزه پرداخت و تلاش کرد است تا سخنان ایشان را بر اساس سیاست‌های خاص خود منتشر کند.

این پایگاه نوشت: "(حضرت آیت الله) خامنه‌ای اسرائیل را متهم به کشتار در غزه می‌کند."

 اسکای نیوز به نقل از رهبر معظم ایران نوشته : "آیت الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران اسرائیل را متهم به ارتکاب کشتار در غزه کرده و از جهان اسلام دعوت کرده‌ است که فلسطینیان را مسلح کنند."


 پایگاه النشره لبنان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خطبه های نماز عید فطر بخش هایی از فرمایشات ایشان درباره فلسطین را بیان کرد.

این پایگاه لبنانی تاکید کرد: آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران از پیروی مقاومت و ملت فلسطین بر رژیم اسرائیل در غزه خبرداد و با اشاره به ارتکاب جنایات کشتار جمعی از سوی رژیم صهیونیستی در غزه بر لزوم محاکمه حامیان آن تاکید کرد.وی موضوع اول جهان اسلامی و جامعه بشری را غزه دانست.

 آسوشیتدپرس به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت همه مسلمانان جهان به مردم غزه برای مبارزه با اسرائیل کمک نظامی کنند.

 پایگاه خبری القدس العربی نیز به بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جنگ غزه پرداخت ونوشت : رهبر جمهوری اسلامی ایران آیت الله سید علی خامنه‌ای اسرائیل را به دلیل حمله به نوار غزه با عبارت سگ هار توصیف کرده و از مسلمانان جهان خواسته است تا فلسطینیان را برای دست‌یافتن به توانایی مواجهه با کشتار دسته‌جمعی مسلح کنند.

القدس العربی در ادامه به نقل از رهبر معظم انقلاب ایران نوشت:" این سگ هار، این گرگ وحشی به مردم بی گناه حمله ور شد و بشریت باید واکنشی به آن نشان دهد. این یک نسل کشی است، یک فاجعه تاریخی است."

پایگاه اینترنتی شبکه خبری بی‌بی‌سی ضمن ارائه گزارشی از تحولات جاری غزه نوشت: "رهبر ایران ضمن سگ هار خواندن اسرائیل خواهان تسلیح مبارزین فلسطینی شد."


پایگاه شبکه خبری روسی روسیا الیوم به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: یک سگ هار و یک گرگ وحشی به بیگناهان حمله‌ می‌کند، تعدادی از کودکان روح بی‌گناه خود را از دست دادند،‌ آنچه رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد یک کشتار و فاجعه تاریخی است.

روسیا الیوم همچنین نوشت: (حضرت آیت الله) خامنه‌ای تاکید کرد، بر همه جهان و خصوصا دنیای اسلام واجب است که در حد توان فلسطینیان را مسلح کنند، ایالات متحده و کشورهای اروپایی می‌خواهند فلسطینیان را خلع سلاح کنند تا اسرائیل بتواند هرگاه اراده کرد و بدون اینکه فلسطینیان بتوانند از خود دفاع کنند به فلسطین و غزه حمله کند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۳
درور خدا بر رهبر فرزانه ایران
آخرین اخبار