زنجان/

جمع آوري زکات فطره مردم زنجان در بيش از 900 پايگاه روستايي و شهري

زکات فطره مردم زنجان در بيش از 900 پايگاه روستايي و شهري استان زنجان جمع آوری می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛معاون توسعه مشارکتهاي مردمي کميته امداد استان زنجان با بیان این مطلب گفت : پرداخت فطريه از فروعات دين است و مطابق با فقه شيعه در صورتي که فردي فقير نباشد، مکلف است، زکات فطره خود و کساني را که تحت تکلف دارد را غروب آفتاب شب عيد فطر تا ظهر روز عيد فطر به دست فرد نيازمند برساند.

حسنلو افزود: اين نهاد امسال زکات فطريه را با محوريت مساجد و بر اساس احکام شرعي جمع‌آوري خواهد کرد.

وی با اشاره به برپايي 54 پايگاه ثابت در معابر و ميادين استان زنجان به منظور جمع‌آوري زکات فطره تصريح کرد: 27عدد از پايگاه‌هاي اعلام شده، روز پس از عيد فطر نيز به منظور جمع‌آوري زکات فطره داير خواهند بود.

اين مسئول همچنين با اشاره به جمع‌آوري زکات فطره در همه مصلي‌هاي برگزاري نماز جمعه در سطح استان تصريح کرد: امسال در 223مسجد شهري و 623مسجد روستايي نيز زکات فطره مردم مومن و روزه دار استان زنجان جمع‌آوري خواهد شد.

حسنلو در ادامه با اشاره به نحوه توزيع زکات فطره در استان افزود: امسال جمع‌آوري و توزيع زکات فطره با محوريت مساجد و با نظارت کميته امداد به مردم واگذار شده است.

وي اضافه کرد: بر اساس هماهنگي‌هاي انجام شده مبالغي که در قالب زکات در مساجد استان جمع‌آوري مي‌شود، در اسرع وقت بين نيازمندان شناسايي شده از سوي هيئت امناٰ، کميته امداد، معتمدين محل، موسسات عام‌المنفعه و سازمان‌هاي حمايتي توزيع خواهد شد.

معاون توسعه مشارکت‌هاي مردمي کميته امداد استان زنجان خاطر نشان کرد : همچنين بر همين اساس مبالغ زکاتي که در پايگاه‌هاي داير شده در سطح معابر استان جمع‌آوري مي‌شود، در اسرع وقت به حساب مددجويان زيرپوشش اين نهاد واريز مي‌شود./ز

برچسب ها: زکات ، فطره ، روستایی ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.