اراک/

ساوه به عنوان پایلوت طرح شبکه های آب شیرین کن کشور انتخاب شد

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان ساوه به عنوان پایلوت اجرای طرح شبکه های آب شیرین کن کشور انتخاب شد.

 میرگلوبیاتˈ در گفتگو باخبر نگار باشگاه خبر نگاران اراک ، افزود: خشکسالی های متوالی و کمبود منابع آبی موجب کاهش کیفیت آب این شهر شده است.
وی اظهار کرد: در چند سال اخیر تامین آب با کیفیت از دستگاه های برداشت با استفاده از کارت های الکترونیکی امکان پذیر شده است.
وی با اشاره به این که در سال های گذشته 50 کیلومتر شبکه آب شیرین در این شهر اجرا شده است، بیان کرد: 20 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه 50 کیلومتر باقی مانده اختصاص یافته و تا پایان امسال نیز به اتمام خواهد رسید.
میرگلوبیات با بیان این که کمبود آب در ساوه مهم ترین مشکل مردم این شهرستان است، گفت: بهره مندی از منابع فاینانس( تسهیلات تامین مالی خارجی) بهترین روش در تکمیل طرح های نیمه تمام است از این رو برای انتقال آب از سد کوچری به این شهرستان به این شیوه باید اقدام شود.
وی افزود: عملیات اجرایی انتقال آب از سد کوچری 20 مرداد آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به عملیات اجرایی ساختمان تصفیه خانه فاضلاب ساوه اظهار کرد: این پروژه تا پایان مردادماه تکمیل و مردم از خدمات آن بهره مند می شوند.
هم اکنون 150 دستگاه برداشت آب شیرین و 20 نمایندگی عرضه آب در شهر ساوه به منظور تامین آب با کیفیت مورد نیاز شهروندان فعال است.
ش
برچسب ها: طرح ، پایلوت ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.