آصفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ضرورت کنار گذاشتن نیروهای وابسته به رژیم بعثی از دولت جدید عراق/ این کشور نیازمند اتحاد و آرامش است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: انتخاب رئیس جمهور جدید عراق در دولت این کشور می‌تواند گام موثری در راستای ایجاد آرامش در منطقه و کشورهای همسایه عراق داشته باشد.

"محمدحسن‌ آصفری" نماینده مردم اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتخاب "فواد معصوم" به عنوان رئیس‌جمهور جدید کشور عراق و نقش وی در تحولات این کشور، اظهار داشت: انتخاب رئیس جمهور جدید عراق در دولت این کشور می‌تواند گام موثری در راستای ایجاد آرامش در منطقه و کشورهای همسایه عراق داشته باشد. 
 
وی ادامه داد: تمام احزاب و جریانات کشور عراق ضمن بیعت با رئیس جمهور و دولت این کشور، باید با سوء استفاده و یکه‌تازی تکفیری‌ها و تروریست‌ها به مقابله برخیزند.  
 
آصفری با بیان اینکه عراق امروز بیشتر از هر چیز به آرامش و اتحاد نیازمند است، افزود: وحدت بین احزاب، جریانات و گروه‌های مختلف سیاسی و مذهبی می‌تواند انسجام و یکپارچگی این کشور را فراهم کند. 
 
وی افزود: رئیس‌جمهور جدید عراق باید هرچه سریع‌تر کابینه و نخست وزیرش را انتخاب کند تا با ناهنجاری‌هایی که جریان‌های تکفیری با حمایت تعدادی از دولت‌های منطقه در این کشور به وجود آوردند، مقابله کند.  

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، تاکید کرد: در این راستا باید دولت‌های همسایه این کشور که علاقمند و دوستان این کشور هستند، برای تثبیت دولت مرکزی در عراق و تشکیل کابینه در دولت این کشور کمک کنند، چرا که آرامش در عراق می‌تواند اثر مثبتی در کشورهای منطقه داشته باشد. 
 
آصفری اضافه کرد: عمده‌ترین فعالیتی که باید دولت جدید عراق انجام دهد، کنارگذاشتن جریانات بعثی وابسته به رژیم قبلی این کشور است. 
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تجربه تلخی که در استان صلاح‌الدین عراق پیش آمد، تصریح کرد: بعضی از افراد وابسه به رژیم بعثی در پست‌های کلیدی و حساس بوده و با جریانات تروریست‌ها هماهنگ بودند، بنابراین در این راستا حرکت‌های تروریستی  شکل گرفت، لذا دولت عراق باید هرچه سریع‌تر این افراد را کنار گذاشته و امنیت را در این کشور برقرار سازد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس  با بیان اینکه دولت تازه تاسیس عراق باید در اولین مرحله اقدام به خروج جریانات تروریستی داعش و گروه‌های هم پیمانش کند، خاطرنشان کرد: از کشورهای منطقه توقع می‌رود که نسبت به استقرار دولت تازه تاسیس عراق کمک کرده و با تجهیز و ارسال سلاح به نیروهای تروریستی مقابله کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار