وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

صدور بیانیه مشترک در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی/ هیچ حزب منحل شده ای درخواست فعالیت نداده است

وزیر کشور از معرفی معاونت سیاسی خود در آینده نزدیک خبر داد و در مورد احزاب منحل شده هم گفت: هیچ حزب منحل شده ای درخواست فعالیت نداده است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه اولین نشست استانداران با احزاب و تشکل های سیاسی شامگاه امروز در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران پیرامون این نشست اظهار داشت: ما معتقد هستیم که احزاب و تشکل های سیاسی نیازمند نشاط سیاسی و حمایت هستند.
 
وی افزود: سیاست دولت بر این است فعالیت سیاسی احزاب در چارچوب قانون برای تقویت و مشارکت سیاسی و فعالیت قانونی احزاب هم چنین ایجاد وحدت در جامعه صورت گیرد.
 
رحمانی فضلی هم چنین از تشکیل واحدهای فرعی احزاب در استان ها خبر داد و افزود: این مهم بایستی به سرانجام مشخصی برسد که در این نشست احزاب درخواست داشتند که وزارت کشور از آن ها حمایت حقوقی و قضایی داشته باشد.  
 
وزیر کشور هم چنین از کارگروه سه جانبه وزارت کشور، مجلس و احزاب در راستای بررسی قانون انتخابات و قانون احزاب خبر داد و اظهار داشت: این کارگروه سه جانبه از سوی هر سه ارگان مورد موافقت قرار گرفته و قانون انتخابات و احزاب در این کارگروه بررسی خواهد شد.  
 
رحمانی فضلی هم چنین درباره انتخاب معاونت سیاسی خود نیز افزود: معاونت سیاسی به زودی معرفی خواهد شد.
 
وی هم چنین در پاسخ به این سوال که آیا احزاب منحله درخواستی را برای فعالیت مجدد به وزارت کشور ارائه کرده اند یا خیر افزود: چنین درخواستی مبنی بر فعالیت مجدد به دست ما نرسیده است. 


صدور بیانیه مشترک در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی


لازم به ذکر است در پایان این نشست استانداران و دبیران کل احزاب و تشکل های سیاسی کشور بیانیه ای در محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس صادر کردند.

در این بیانیه که در نشست مشترک وزیر کشور با استانداران و دبیران کل احزاب و تشکل های سیاسی کشور قرائت شد، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس آمده است: در شرایطی که خاورمیانه در آتش جهل و کینه گروههای تندرو می سوزد رژیم اشغالگر قدس در ماه مبارک رمضان مردم بی دفاع و بی گناه فلسطین به ویژه ساکنان نوار غزه را مورد حملات وحشیانه خود قرار داده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: مجامع جهانی مسئول و مدعیان دروغین حقوق بشر تاکنون اقدامی شایسته در محکومیت و توقف کشتار کودکان و زنان بی دفاع انجام نداده اند و با سکوت معنی دارشان به نوعی از این جنایات حمایت کرده اند.

استانداران و دبیران کل احزاب و تشکل های سیاسی در این بیانیه ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین، جنایات اخیر صهیونیست ها را به شدت محکوم کرده و از دولت های اسلامی خواسته اند که یکصدا به دفاع از ملت مظلوم فلسطین برخیزند.

استانداران و دبیران کل احزاب و تشکل های سیاسی در خاتمه مراتب تشکر خود را از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام کرده اند.


انتهای پیام/
برچسب ها: احزاب ، وزیر ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار