اصفهان/

اجرای طرح پیش‌سرد لاشه های دام درکشتارگاههای هفت شهرستان استان اصفهان

رئیس اداره نظارت بربهداشت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: با پیگیری‌های مستمر دامپزشکی استان و همکاری استانداری، طرح پیش‌سرد لاشه های دام درکشتارگاههای هفت شهرستان استان به اجرا در آمد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،سید رضا موسوی گفت: با توجه به اهمیت ساخت و راه اندازی سالن پیش سرد در کشتارگاههای استان در ارتقاء سطح بهداشت و سلامت مواد غذایی پروتئینه گوشتی مردم و در راستای اجرای این طرح ملی، کشتارگاههای دام هفت شهرستان استان مجهز به سالن پیش سرد لاشه های دام، هستند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگوو تب ‌مالت نگهداری گوشت استحصالی در دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد به مدت 24 ساعت ضروری است.

رئیس اداره نظارت بربهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان این‌که تلاش داریم بیشتر کشتارگاههای استان را تا اواخر سال به سالن پیش سرد تجهیز کنیم گفت: بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به عنوان یک تهدید جدی برای جامعه انسانی است و بروز این‌گونه بیماری‌ها اثرات مستقیم و غیرمستقیمی بر بهداشت عمومی و سلامت در جامعه خواهد داشت.

موسوی ادامه داد: کم‌توجهی به این حوزه سبب وارد آمدن ضررهای اقتصادی از طریق افزایش هزینه‌های دارو و درمان می‌شود.

وی گفت: پیگیری‌های لازم اداره کل دامپزشکی استان برای ایناجرای این طرح ملی از اوایل سال جاری در سطح استان انجام شده و در حال حاضر سالن پیش‌سرد درکشتارگاههای دام هفت شهرستان اصفهان،خمینی شهر، فلاورجان، لنجان، مبارکه، شاهین شهر و برخوار در حال بهره برداری است.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.