اصفهان/

نخستین محفل انس با قرآن در روستای خنب و دره کاشان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان از برگزاری نخستین محفل انس با قرآن در مسجد صاحب الزمان(عج) روستای خنب و دره واقع از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

محمد مهدی صباغی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت:این محفل نورانی و معنوی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و استفاده از فضای معنوی ایام ماه مبارک رمضان با ویژه برنامه های متنوع تواشیح، قرائت قاریان و حافظان ممتاز شهرستان کاشان ، اجرای برنامه حفظ خو انی و برگزاری مسابقات حضوری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر نخستین محفل انس با قرآن در روستای خنب و دره کاشان سه محفل دیگر نیز همزمان با روزهای 17، 22 و 23 ماه مبارک رمضان برگزار شده است افزود: این محافل نورانی و معنوی قرآن در شهر کاموو چوگان از توابع بخش قمصر، منطقه مسکونی مهر در شهرک خاتم الانبیا(ص) و روستای آبشیرین از توابع بخش مرکزی برگزار شد.

به گفته وی، با برگزاری سه محفل دیگر در روستاهای آزران، سن سن و ازوار از توابع بخش های برزک و مرکزی کاشان در مجموع هفت محفل انس با قرآن برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان اظهارداشت:این محافل قرآنی به همت بخشداري ها، موسسه فرهنگي قرآني حافظان وحي کاشان و با همکاري دهيار و شوراي اسلامي روستاها، اداره اوقاف و امور خيريه ،اداره تبليغات اسلامي و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان کاشان برگزار می شود.

صباغی در ادامه از اجرای مراسم تعزیه خوانی شهادت حضرت علی(ع) در تالار فرهنگ اداره ارشاد کاشان خبر داد و گفت:این مراسم همزمان با ایام سوگواری شهادت امیرالمومنین(ع) برای نخستین‌بار به همت انجمن تعزیه و با همکاری گروه های تعزیه ،اداره کتابخانه های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

وی در پایان تصریح کرد: مراسم تعزیه خوانی شهادت حضرت علی(ع)در راستای ارائه راهکارهای حفظ و انتقال مفاهیم و ارزش‌های دینی و مذهبی با استفاده از ابزار هنر بویژه هنرتعزیه و نمایش آئینی اجرا شد.

به گفته وی، کاشان با وجود میر عزا دارنده نسخه های قدیمی تعزیه خوانی مهد هنر دینی و آیینی به و یژه تعزیه خوانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.