محمدی درگفتگوباباشگاه خبرنگاران

مهارآتش سوزی بی سابقه در البرز مرکزی/تجهیزات کافی نداریم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: حدود 20 هکتار از جنگل های دست کاشت وطبیعی اُرس در آتش سوخت.

حسین محمدی  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در گفت و گو باخبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران گفت:
پیش از ظهر روز جمعه گزارشی از نیروهای محلی مبنی بر آتش سوزی به دست ما رسید در ساعات اولیه وقوع این آتش سوزی محیط بانان و جنگبانان  در منطقه حاضر شدند و با انجام اقدامات اولیه اطفاء حریق مانع توسعه این آتش سوزی شدند.
وی افزود:اما متاسفانه وزش باد آتش را تشدید کرد تاجایی که بار پس از خاموش کردن دوباره حریق شعله ور شدونهایتا در نیمه شب گذشته موفق شدیم آن را مهار کنیم.  
 
وی با بیان اینکه علت حادثه عوامل انسانی است تصریح کرد:: این منطقه یک منطقه تحقیقاتی ذخیره گاه ارس دست کاشت  وطبیعی است که سالهاست در اختیار موسسه تحقیقات سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری قرار .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز این حریق را بعد از 6سال بی سابقه خواندوگفت:حریق در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی اتفاق افتاد جایی که پوشش دعلفی زیادی دارد که در این موقع از سال باتوجه به گرمای هوا علاوه بر عوامل انسانی درختان خود نیز دچار خودسوزی می شوند.
 
حسین محمدی  بااشاره به کمبود تجهیزات خاطرنشان کرد:اگرچه با حضور به موقع  نیروهای بخشداری منطقه،مسوولین ستاد مدیریت بحران،منابع طبیعی ، بسیج و اعزام بالگرد از طرف هلال احمر  حریق اطفا شد اما این حادثه تلنگری بود تا خود را از لحاظ نیروی انسانی وتجهیزات آماده کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: آتش سوزی ، البرز ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار