ارومیه/

استفاده از ظرفیت راهیان نور در معرفی توانمندهای گردشگری آذربایجان غربی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: باید از ظرفیت برگزاری اردوهای راهیان نور شمال غرب کشور در آذربایجان غربی برای معرفی توانمندهای گردشگری استان بهره برد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، حسین امامی در جلسه هماهنگی راهیان نور شمال غرب در ارومیه اظهار داشت: بیشترین میزان سفر در آذربایجان غربی در ایام تعطیلات نوروز و اوج سفرها در ایام تابستان اتفاق می‌افتد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه سال گذشته آذربایجان غربی 12 هزار نفر زائر راهیان نور را مورد پذیرش قرار داده، ادامه داد: باید آذربایجان غربی از این ظرفیت نهایت استفاده را ببرد چراکه اکثر استان‌های کشور نمی‌توانند جذب‌کننده راهیان نور در استان خود باشند.

امامی اعلام کرد: در رابطه با بازدید زائران راهیان نور از آثار تاریخی و گردشگری و موزه‌های استان با مشخص شدن ایام و مسیر این آمادگی وجود دارد و راهنمایان در مناطق مورد نظر مستقر و اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت برگزاری اردوهای راهیان نور شمال غرب کشور در آذربایجان غربی برای معرفی توانمندهای گردشگری استان بهره برد، ادامه داد: مطالعات طرح جامع گردشگری در استان توسط مشاور انجام شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: بحث طرح‌های راهبردی، مطالعات انجام زیرساخت‌های مورد نیاز برای مکان‌های گردشگری و مسیرهای مورد بازدید راهیان نور در طرح مطالعات جامع گردشگری ارائه شد و نقشه مسیرهای راهیان نور با اختصاص اعتبار تکثیر و در اختیار راهیان نور قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد 100 هزار نفر زائر از استان‌های مختلف کشور و آذربایجان غربی در استان حضور می‌یابند می‌توان در مسیرهای گردشگری از حضور راهنمایان گردشگری استفاده کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: راهنمایان گردشگری در اتوبوس‌ها مستقر شده و اطلاعات و توانمندی‌های گردشگری استان را در طول مسیر به راهیان نور ارائه دهندز/.

برچسب ها: گردشگری ، اداره ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.