روز قدس در خون18/

روز قدس ؛‌ نمایش خشم روزه داران در سراسر دنیا از جنایات اسرائیل علیه غزه

روز قدس امسال درحالی همزمان با جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان غزه هرچه باشکوهتر برگزار می شود که امید میرود به توقف جنایات این رژیم منجر شود .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌ پایگاه اینترنتی آبتک تی وی پاکستان در مقاله ای بااشاره به برگزاری باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس ،‌نوشت : مسلمانان سراسر دنیا امسال در حالی با قدرت هرچه بیشتر در اعتراض به جنایات و خشونت های اسرائیل عللیه فلسطینیان به خیابانها می آیند که طی روزهای گذشته این جنایات به اوج خود رسیده است .

راهپیمایی روز قدس بطور سالانه در شهرهای مختلف در سراسر دنیا و در آخرین جمعه ماه رمضان  در حالی برگزار می شود که معترضان خشم خود علیه سالها خشونت ،‌سرکوب ، اشغال ،‌جنایت و کشتار زنان ،‌کودکان و سالمندان فلسطینی فریاد می زنند . 

در ادامه این مقاله آمده است :‌ این راهپیمایی همچنین در محکومیت عملیات های نظامی ارتش اسرائیل علیه شهروندان بی گناه و بی دفاع فلسطین نیز برگزار می شود . عملیات هایی که تنها در یک هفته گذشته بیش از 700 کشته بر جای گذاشته و موجب زخمی شدن 5 هزار تن دیگر شده است . یک پنجم کشته شدگان فلسطینی کودکان هستند . 

نظامیان صهیونیست از سال 2007 نوار غزه را محاصره کرده اند و هر از گاهی حملاتی به مدت یک هفته یا دو هفته در این منطقه انجام می دهند . بمباران غزه به امری طبیعی و عادی برای جنگنده های اسرائیلی تبدیل شده است . 

مراسم روز جهانی "قدس"‌هر ساله در بیش از 80 کشور دنیا برگزار می شود که از جمله آنها می توان به عراق ، غزه ،‌سوریه ،‌هند ،‌لبنان ،‌انگلیس ،‌ آلمان ،‌کانادا ،‌سوئد ،‌ فرانسه ، آمریکا و در بسیاری از کشورهای با اکثریت مسلمان در شرق آسیا اشاره کرد . تظاهرکنندگان در این کشورها با محکوم کردن جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان خواستار لغو هرچه سریعتر محاصره هشت ساله نوار غزه توسط نظامیان صهیونیست شدند . تاکید بر اهمیت "‌بیت المقدس"‌ برای مسلمانان بعنوان نخستین قبله آنان از دیگر موارد مطرح شده در روز جهانی قدس است . 

این پایگاه خبری همچنین تصریح کرد : به دستور علمای دینی اسلام وظیفه همه مسلمانان دنیاست تا با ابراز خشم و انزجار خود از رژیم اشغالگر قدس و حمایت های همه جانبه از مظلومان فلسطینی و نیروهای مقاومت مقدمات آزادسازی بیت المقدس را فراهم کنند . 

علمای مسلمان هر ساله با فراخوانو دعوت از مسلمانان سراسر جهان می خواهند از حق قانونی مردم فلسطین برای زندگی و حکومت در سرزمین مادری خود حمایت کرده و در این باره اتحاد کلمه و مسیر داشته باشند . 

طی نخستین انتفاضه ملت فلسطین در ژانویه 1988 کمیته بیت المقدس در سازمان مشارکت های اسلامی اعلام کرد روز جهانی قدس باید یک مناسبت رسمی در سراسر جهان عرب به ثبت برسد . این روز نخستین بار از سوی رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران ، آیت الله خمینی در سال 1979 مطرح گردید . 

 در مدت حصر غزه توسط ارتش اسرائیل فلسطینیان ساکن این منطقه حق رفت و آمد به بلوک غرب را نداشته و بطور رسمی در یک زندان باز اسیر شده اند . از آغاز محاصره غزه در سال 2007 صادرات این منطقه بطور کامل و بخش اعظمی از وارادات نیز تعطیل شده است . 





انتهای پیام /


برچسب ها: فلسطین ، قدس ، جهانی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار