در معاملات امروز؛

نوسان "بهای نفت" در بازارهای آسیا

بهاي نفت در معاملات امروز (جمعه) آسيا، از يک طرف به علت افزايش ذخاير بنزين در آمريکا و از سوي ديگر به علت نگراني‌هاي مربوط به اختلال در عرضه نفت خام روسيه،در نوسان بود.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه از سنگاپور، بر همين اساس، در اواخر صبح امروز، بهاي هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا براي تحويل در ماه سپتامبر 11 سنت کاهش يافت و به 101دلار و 96 سنت رسيد.

اما بهاي نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه سپتامبر 3 سنت افزايش يافت و بشکه‌اي 107 دلار و 10 سنت معامله شد.

طبق تحليل دزموند شوئا از شرکت کارگزاري سي.ام.سي مارکتز، افت بهاي نفت خام سبک شيرين آمريکا ناشي از افزايش ذخاير بنزين آمريکا است که با وجود  فرا رسيدن فصل سفر با خودروهاي شخصي در اين کشور، براي سومين هفته پياپي افزايش يافته است.

طبق آمارهايي که وزارت انرژي آمريکا اواسط هفته اعلام کرد ذخاير بنزين اين کشور  3 ميليون و 400 هزار بشکه افزايش يافته و به 217 ميليون و 900 هزار بشکه رسيده است که 4 برابر 900 هزار بشکه پيش بيني شده تحليل‌گران است.

اما ذخاير نفت خام بيشتر از پيش بيني‌ها کاهش داشت که به همين  علت بهاي نفت يک روز پس از اعلام اين آمارها  افزايش يافت.

اين تحليل‌گر افزود  اما  احتمال تشديد تحريم هاي روسيه  که ممکن است به کمبود نفت خام در اروپا منجر شود، سبب افزايش محدود بهاي نفت خام برنت درياي شمال شده است.  
اتحاديه اروپا تحريم‌ها هدفدار بر ضد روسيه را به صورت بارزي گسترش داده  و  تدابير  آماده کرده است که اقتصاد روسيه را به صورت مستقيم هدف قرار مي‌دهد.

اين‌گونه تحريم‌ها ، به نگراني‌ها در باره عرضه نفت به بازار انرژي اروپا دامن مي‌زند  زيرا حدود 30 درصد گاز و نفت اروپا از روسيه وارد مي‌شود.

آمريکا ديروز اعلام کرد شواهدي در دست  دارد که نشان مي‌دهد نظاميان روسيه با توپخانه از خاک اين کشور به سوي مواضع ارتش اوکراين شليک کرده‌اند.
روز پنجشنبه در بورس کالاي نيويورک (نايمکس) هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا يک دلار و 5 سنت کاهش يافت و به 102 دلار و 7 سنت رسيد.
در همين روز در بازار لندن هم بهاي نفت خام برنت درياي شمال به 96سنت کاهش بشکه‌اي 107 دلار و 7 سنت معامله شد.
انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، نوسان ، بها ، بازار ، آسیا ، نگرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار